הביקוש הגובר לפתרונות מבוססי ענן נכנס גם לתחום הטכנולוגיות בענף הבריאות. בתי חולים רבים ברחבי העולם מבינים שעליהם לקדם תהליכי דיגיטציה במסדרונות בתי החולים ובחדרי הניתוח, כדי לחסוך בזמנים, להפחית עלויות ולשפר את המעקב על איכות הטיפול.

חברת ההלת'־טק IDENTI, המתמחה בשירותים מבוססי ענן ובינה מלאכותית, הנשענים על סנסורים מתקדמים שעושים שימוש בטכנולוגיית עיבוד תמונה, פיתחה מערכת חישת נתונים מתקדמת שאוספת מידע על שתלים רפואיים וציוד מתחלף. המערכת מפענחת וממירה את המידע לנתונים קריטיים, שבאמצעותם ניתן לחזות ביצועים עסקיים, לפתור את אתגרי ניהול הבריאות בנקודת השימוש ולהגן על בטיחות המטופלים.
נוסף לכך, החברה מספקת לבתי החולים כלים אוטונומיים ואוטומטיים למיקסום הפוטנציאל העסקי של חדרי ניתוח וחדרי פרוצדורות, ואמצעי לצמצום הסיכון הרפואי, על ידי איסוף נתונים מלא בנקודת השימוש. 

בחברה מסבירים כי עד לכניסת הטכנולוגיה שפיתחו, נחשבו חדרי הניתוח ל"אזורים אפורים" בכל הנוגע למעקב אחר המלאי הזמין והמלאי הנצרך. "מחקר שנערך בארה"ב על ידי איגודים מקצועיים בתחום מעלה כי לבתי החולים יש מידע רק על 48% מהפריטים שבוצע בהם שימוש במהלך הניתוח", אמרו בחברה. "כתוצאה מכך בתי חולים מאבדים כסף יקר, לא מצליחים לעמוד בדרישות הרגולטוריות והחמור ביותר, מותירים עצמם חשופים לתביעות רשלנות רפואית עקב שימוש במוצרים תקולים".

מייסד ומנכ"ל החברה שלמה מתתיהו הסביר כי "בתוך ארבע שנים מהקמת החברה הפכנו להיות העיניים והאוזניים של מנהלי בתי חולים וחברות ענק כמו Medtronic ו־Johnson & Johnson, בחדרי ניתוח ובחדרי פרוצדורות, שעד כה נחשבו אזורים מאתגרים לניהול בהיבט של שתלים ותשומות במהלך הניתוח בבתי חולים". 

"בשנה האחרונה אנחנו חווים את הצמיחה המשמעותית עם עסקאות חובקות עולם בארה"ב, אירופה ויפן, תוך דרישה גוברת מבתי חולים ברחבי העולם וגם בישראל לקידום תהליכים דיגיטליים, תוך חיסכון כספי וניהול נתוני מלאי חכם", הוסיף מתתיהו. "בשנה שבה בתי חולים רבים בעולם מבינים את משמעות כוח האדם וזמינותו וחשיבותו של תקציב של בית החולים בשגרה ובאירועי קיצון כמו הקורונה, אנחנו שמחים לעזור לעשרות בתי חולים בארץ ובחו"ל לשפר תהליכים ולשמור על חיי אדם".