משחק ההרפתקאות Immortals Fenyx Rising נראה ממבט ראשון ושטחי כמשחק המיועד עבור ילדים, בעיקר בשל הפרזנטציה ודרך העברת הסיפור, אבל מהר מאוד גיליתי שמדובר בחוויה עמוקה, עם עקומת למידה תלולה, שסיפקה לי אתגרים מחשבתיים רבים וקושי רב, ומהנה יש לומר, גם שזה נוגע ללחימה עם המפלצות המגוונות שהעלילה מציעה.

המשחק, שפותח על ידי Ubisoft Quebec ומופץ על ידי Ubisoft, מאפשר לכם להיכנס לנעליו של לוחם או לוחמת מהתקופה של יוון העתיקה (או שילוב של שניהם) בשם פניקס,  והמסע של אותה דמות להציל את אחיה ואת האנושות כולה מהענק טייפון, שהחליט להילחם באלים.

עולם המשחק הוא עולם פתוח, כך שאתם בוחרים לאן ללכת ואילו משימות לבצע (עוד על הבעייתיות של כך בהמשך), והוא מחולק לשבעה אזורים, כך אחד מהם מושפע מאל אחר מהמיתולוגיה היוונית. 

הקריין שמספר לנו את העלילה הוא לא אחר מהאל פרומתיאוס, שאליו פנה מלך האלים זאוס, לאחר שטייפון הצליח מכלאו ונקם באלים היוונים וגזל מהם את כוחותיהם. זאוס מבטיח לפרומתיאוס שישחרר אותו מכבליו אם יסייע, והאחרון מתאר בפניו את הסיפור על פיניקס – כל זאת בדרך הומוריסטית שעבורי קצת פגעה ברצינות שבא ניסיתי לקחת את הסיפור, אבל עם הזמן התרגלתי גם לבדיחות הקשר ובעיקר נהניתי מההתקדמות שלי בתוך העולם והסיפורים.

חשוב להדגיש דבר אחד, בעוד שהשלב הראשון של המשחק, בו אתם מגלים את הדמות, מתוודעים לצורת הלחימה והאפשרויות לשדרג את היכולות שלכן, מהרגע שבו העולם נפתח בפניי הרגשתי די אבוד. היו משימות שרק בדיעבד נאמר לי שאין לי את הכלי המתאים לסיים אותן, ובכלל קשה לדעת מה צריך לעשות ובאיזה סדר, ויש הרבה ניסוי וטעיה.

את הדמות שלכן ילוו שתי דמויות נוספות חשובות – הציפור פוספור שמסייעת באיתור מקומות חשובים במפה ויכולה לסייע בהתקפה, ושליח האלים הרמס, שמצטרף בנקודות מפתח במטרה לקדם את העלילה וסיוע שדרוג הדמות.

כיאה למשחק המבוסס על המיתולוגיה היוונית יש כאן שני בונוסים עיקריים, האחת שאתם אוספים על הדרך כלים, יכולות וכלי נשק של האלים, שהופך את כל נושא הלחימה למהנה ומגוון (אפשרות להעיף חפצים בכוח של הרקולס, לתקוף ולעוף עם הכנפיים של דדלוס ועוד).  בדומה למשחקי הרפתקאות של עולם פתוח אתם תאספו חומרים וחפצים שיעצימו אתכם לאורך המסע. הבונוס השני הוא כמות הידע, שעבורי לפחות הייתה מעניינת, על המיתולוגיה היוונית וסיפורי הגבוה מהסיפורת של התקופה, מאכילס ועד אפרודיטה. 

כפי שציינתי קודם, לאחר ההקדמה וגילוי חלק מהכוחות הראשוניים של הדמות, תתחילו מסע ארוך באחד מהעולמות היפים שנתקלתי בהם – ונכון שזה לא נראה ככה ממבט ראשון (השטח הראשוני הוא קטן ודי פרימיטיבי מבחינת תצוגה), אבל זה משתנה מהר ותדלגו בין הרים וולקניים, שטחי דשא מרהיבים ותפגשו ותילחמו  במפלצות מיתולוגיות ולוחמים אגדיים.

העולם הפתוח נגיש מהרגע שבו אתם מסיימים את השלב הראשוני בעלילה, ומשם תחברו פעילות ותתחילו להתקדם בעלילה ובכוח של הדמות. מעבר לעולם הרגיל יש פתחים שמעבירים אתכם למבוכים, בהם תצטרכו להשלים פאזלים ומשימות היגיון, שיעסיקו אתכם שעות רבות לפעמים, ואם זה לא מספיק בסוף כל סיבוב תלחמו ביצור או לוחם מיתולוגי, וזה לא יהיה קל. אני חייב לציין שדווקא רמת הקושי הגבוהה העלתה את ההתעניינות שלי במשחק, גרמה לי לקחת ביתר רצינות את משימות הצד והצורך לחזק את פיניקס למשימות עתידיות. אם זה לא מספיק מפתחי המשחק ממשיכים לעלות תוכן חדש ומשימות נוספות, ומבטיחים לעשות את גם בהמשך. 

עותק הסקירה התקבל הודות לעדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של Immortals Fenyx Rising בישראל. Immortals Fenyx Rising זמין לרכישה אצל המשווקים המורשים.