כל גיימר מכיר בחשיבות של בחירת כרטיס מסך איכותי עבור המחשב, וקשה למצוא כרטיס איכותי יותר מה־NVIDIA GeForce RTX 3070, שיהפוך את משחקי ה־4K לנגישים יותר בבתי השחקנים - זאת על ידי ביצועים משופרים במחיר נמוך ממה שהכרנו.

לפני שניגע בפרטים הטכניים, נתחיל מהשורה התחתונה: ה־RTX 3070 מספק ביצועים נהדרים וחלקים בהגדרות מקסימליות לצד שיעורי פריימים (קצב ריענון המסך) גבוהים, כל זאת ללא צורך להתפשר על הרזולוציה, והוא עובד נהדר עם הכותרים התובעניים ביותר דוגמת Witcher 3, רדמפשן, באטמן ארקהם נייט ועוד.

לשם הסקירה ניתנה לנו האפשרות לבחון את הביצועים של כרטיס המסך עם המשחק החדש Outriders – למי שלא מכיר, השחקן מגיע לעולם חדש (ולא מופלא) וצריך להתמודד עם אנומליות, מפלצות ואויבים אנושיים שאיבדו את שפיותם. המשחקיות פחות רלוונטית לסקירה זו – אלא הנופים עוצרי הנשימה, הדמויות המושקעות והפרטים הקטנים שאפשר לראות רק באיכות של 4K עם יכולות Render גבוהות של כרטיס מסך איכותי.

כדי להגיע לרמה כזו של פרטים הייתם צריכים להוציא בעבר למעלה מאלף דולר - כעת המחיר עדיין גבוה, אך עומד על 499 דולר בלבד - כמחצית מהסכום הקודם. יש לציין כי כרטיס המסך המצוין עדיין לא יכול לספק את הביצועים שקרובי משפחתו, ה־RTX 3080 וה־RTX 3090, מאפשרים לנו במחיר גבוה בהרבה. עם זאת, היכולות שלו מתחרות עם ה־ RTX 2080 Ti בכל הנוגע ל־4K, והוא עולה כמחצית מכרטיס המסך המצוין.

NVIDIA GeForce RTX 3070 (צילום: יח''צ)
NVIDIA GeForce RTX 3070 (צילום: יח''צ)

כרטיס המסך, כמו כל סדרת RTX 30, מבוסס על ארכיטקטורת NVIDIA Ampere ומהווה את הקפיצה הביןֽ־דורית הגדולה ביותר בהיסטוריה של סדרת GeForce. הוא מאפשר הכפלה של ביצועים, והגדלה פי 1.9 של היעילות האנרגטית ביחס לדור הקודם של המעבדים, שהיה מבוסס על ארכיטקטורת טיורינג.

המעבדים הגרפיים החדשים מנצלים את היתרון של הדור השני של טכנולוגיית NVIDIA RTX – פלטפורמת הגיימינג למחשבים החזקה בעולם, כדי לספק לגיימרים חוויית משחק חסרת תקדים עם מעקב קרני אור בזמן אמת ושימוש בבינה מלאכותית.

ארכיטקטורת NVIDIA Ampere מאפשרת ביצועים חסרי תקדים באמצעות מעבדי סרטימינג חדשים ודור שני של ליבות RT, המכפילים את כושר העיבוד ביחס לדור הקודם - זאת בנוסף על מעקב מקביל אחר קרני אור, הצללה וכושר חישוב עם עוצמת מחשוב של 58 RT-TFLOPS.  

נוסף לכך, הפלטפורמה הזו כוללת הטענה מהירה יותר וחילוץ נכסים דחוסים עד פי 100 ביחד לכוננים או ממשקי אחסון מסורתיים; הזיכרון הגרפי המהיר בעולם, GDDR6X - תוצר עבודה משותפת של אנבידיה יחד עם Micron, שמציע מהירויות הקרובות ל־1TB לשנייה של זיכרון מערכת עבור יישומי כרטיס הזיכרון הגרפי; וממקסם ביצועי משחקים ויישומים.