ספקית הבשר הגדולה בעולם, JBS הברזילאית, נאלצה להפסיק את פעילותה במפעלים שלה בארה"ב ובמדינות נוספות אחרי התקפת כופר של האקרים שלפי החשד יושבים ברוסיה. הבית הלבן והקרמלין נמצאים בקשר לגבי הפרשה שעלולה לגרום לעליות מחירים משמעותיות עבור הצרכנים.

סגנית דוברת הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, דיווחה הלילה כי חברת JBS עדכנה את הממשל ביום ראשון שהם נפגעו במתקפת כופר של האקרים וכי הדרישה הגיעה מארגון פלילי שלפי החשד פועל מרוסיה. הבולשת הפדרלית פתחה בחקירה והממשל הציע סיוע לחברה הברזילאית בהתמודדות עם ההתקפה. "הבית הלבן בקשר ישיר עם הממשלה הרוסית לגבי העניין הזה ושולח מסר למדינות האחראיות שלא לתת מקלט לפושעי כופרה", אמרה ז'אן-פייר. סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריאבקוב, אישר הבוקר כי מחלקת המדינה והשגרירות הרוסית בוושינגטון דנו בהתקפה על ספקית הבשר.

חברת JBS אישרה כי היא הייתה מטרה "להתקפת סייבר מאורגנת שהשפיעה על חלק מהשרתים שתומכים במערכת המחשבים בצפון אמריקה ובאוסטרליה", אולם לא זוהתה חדירה למידע על לקוחות, עובדים או ספקים. בעקבות זאת, הופסקה הפעילות במפעלי עיבוד הבקר של החברה בארה"ב, בקנדה ובאוסטרליה וגם ברבים ממפעלי החזירים והעופות בארה"ב.

עם זאת, הלילה נמסר כי חלה "התקדמות משמעותית" בפתרון הבעיה וכי מרבית המפעלים גם צפויים לשוב לפעילות במהלך היום. "המערכות שלנו התחברו מחדש לרשת ואנחנו לא חוסכים במאמצים להילחם באיום הזה", אמר אנדרה נוגויירה, מנכ"ל הזרוע האמריקאית של JBS.

החשש הוא שאם ההתקפה תימשך לאורך זמן, עלולים להיגרם עיכובים באספקת הבשר ועליית מחירים עבור הצרכנים. אתר Beef Central האוסטרלי, שמסקר חדשות בתחום הבשר, העריך כי הנפגעים הראשונים מעיכוב באספקה צפויים להיות רשתות הסופרמרקטים ורשתות מזון מהיר כדוגמת מקדונלד'ס.

ההתקפה על JBS מגיעה כחודש אחרי שהאקרים מקבוצת DarkSide שפועלת מרוסיה ביצעה מתקפת כופר על קולוניאל פייפליין, שמפעילה את הצינור שעובר מטקסס ועד ניו ג'רזי ומספק 45 אחוז מצריכת הדלק לחוף המזרחי. הפעילות בצינור הופסקה למשך כחמישה ימים וגרמה לעליות מחירי הדלק ולעומסים בתחנות דלק בארה"ב.