"טכנולוגיות חדשניות הפכו לחלק בלתי נפרד מכל היבט של חיינו, במיוחד בשנה האחרונה, ועולם הרפואה לא נשאר מאחור", אומר אלכסיי שלימוב, מנכ"ל חברת Eastern Peak, המספקת פתרונות טכנולוגיים בהתאמה אישית ושירותי ייעוץ לטרנספורמציה דיגיטלית.  רפואה מרחוק, כלומר כלל המפגשים בין מטפל ומטופל שבהם שני הצדדים המעורבים בטיפול לא בהכרח נמצאים פיזית באותו מקום, איננה תופעה חדשה, אך היא זכתה לדחיפה רצינית בתקופת הקורונה. "מבחינה טכנולוגית, ניתן לאבחן את התקופה הנוכחית כתקופת מעבר מעידן הרפואה האלקטרונית (E-Health), המתייחס למערכת הנבנית סביב הרופא, לעידן הרפואה הדיגיטלית (Digital health), שמתייחס למערכת הנבנית סביב צורכי המטופל", מוסיף שלימוב. כך למשל ניתן לראות כי במהלך השנה האחרונה פותחו פתרונות טכנולוגיים מתקדמים וחדשניים ביותר, אשר לוקחים את הרפואה מרחוק צעד אחד קדימה ומביאים את צורכי המטופל לראש סדרי עדיפויות על מנת לשמור על בריאותו ולהקל עליו.

חברת CWT, המציעה מגוון פתרונות לטיפול בפצעים כרוניים, פיתחה מכשיר בשם OxyGeni, מכשיר זה הינו מחולל חמצן נישא המזרים חמצן לחבישה מיוחדת המוצמדת לפצע. מדובר בטיפול שנעשה בבית המטופל בשילוב ליווי מלא של אחות, וכך מופחתת תדירות הביקורים במרפאה והמטופל יכול לשמור על עצמאות בטיפול, על ניידות ועל שגרת חיים. "הנחת היסוד כי הקשר שבין מטופל למטפל מחייבת על מפגש פנים אל פנים במרפאה התערערה בשנה האחרונה. בשנה זו חווינו עלייה בפניות לייעוצים אונליין בנוגע לשימוש בתכשירים ובטכנולוגיות שלנו", הסביר חנן חובב, סמנכ"ל שיווק CWT.

חברת Exero Medical מפתחת בחממת המכשור הרפואי MEDX חיישן אלחוטי לשימוש לאחר ניתוחים במעי הגס, שנועד לפקח באופן רציף על מערכת העיכול, סמוך לאזור שבו התבצע ניתוח. הטכנולוגיה מאפשרת זיהוי מוקדם ומציל חיים של תקלות דליפה שמתרחשות לאחר ניתוחים באזור המעי הגס. מנכ"ל Exero Medical ארז שור הסביר: "משבר הקורונה עורר צורך אקוטי בפיתוח טכנולוגיות שיאפשרו קיצור השהייה בבתי החולים והקטנת העומס על המחלקות והצוותים הרפואיים. השתל של אקסרו מדיקל מנתר באופן רציף את החלמת החולה ומאפשר טיפול מיידי ומהיר עם גילוי דלף במעי בשלביו הראשונים, בשונה מהמצב היום, שבו הדלף מתגלה רק בשלב מאוחר יותר וגורם לסיבוכים חמורים והתפתחות זיהומים".

חברת PatenSee מפתחת בחממת המכשור הרפואי MEDX מערכת סריקה ללא מגע לזיהוי מוקדם של חסימת כלי דם עבור חולים כרוניים המטופלים בהמודיאליזה. באמצעות שימוש בטכנולוגיית דימות חדשנית ולמידת מכונה, המערכת של פטנסי מתריעה על הצרות כלי הדם בשלב מוקדם, לפני הופעת סימפטומים. 

"הטכנולוגיה פותחה במקביל למגיפת הקורונה ונמצאת בניסוי קליני ראשון בבית החולים בילינסון", אמר מנכ"ל PatenSee גל גושן, "המגיפה חיזקה את הצורך להשאיר חולים בסיכון גבוה מחוץ לבית החולים ולחסוך מגע בינם ובין אחים ואחיות".