אוויר, פרטיות, תחבורה, ואפילו מתנות - הפיתוחים הישראליים של חברות הענק והסטארטאפים המקומיים משנים את חייהם של מיליוני אנשים ברחבי העולם.

אחד הנושאים שהכי מעניינים את העולם בשנה האחרונה הוא איכות האוויר, עם דגש על טיהורו מחיידקים בעקבות מגיפת הקורונה. בארבע השנים האחרונות עמל צוות המחקר והפיתוח של תדיראן על פתרון אשר מטהר את האוויר שאנו נושמים. זרוע המו"פ של תדיראן הצליחה לפתח ולהוציא לפועל טכנולוגיה חדשנית, שזכתה לשם Air Care O2 - פטנט עולמי רשום עם אישור מעבדה הרשומה ב־FDA, מינהל המזון והתרופות האמריקאי. הטכנולוגיה החדשנית של תדיראן הופכת את הלחות באוויר הבית למי חמצן, אשר קוטלים בהצלחה ובבטיחות 99% מהנגיפים והחיידקים המצויים בחלל החדר. הפיתוח החדשני הינו קומפקטי ומתאים בקלות לכל בית. יתרה מכך, מדובר בטכנולוגיה טובה לא רק לשימוש ביתי, אלא גם למכוניות, לכלי תעופה ואף לחקלאות. משה ממרוד, מנכ"ל ובעל השליטה בתדיראן, ציין: "התחלנו בהטמעת הטכנולוגיה במזגן, מאחר שהוא מוצר הליבה שלנו, אבל כבר בעתיד הקרוב בכוונתנו להקים יחידות משנה לפעילויות נוספות שיספקו הגנה אווירית בכל מקום".

גם בנושא אבטחת מידע יש בשורה ישראלית. חברת Mine, שהוקמה ב־2018, פיתחה טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית, למידת מכונה ועיבוד שפה, המשמשת בתור "עוזר אישי חכם", שמאפשר לכל אחד מאיתנו להחזיר את השליטה על המידע האישי ולהפחית סיכונים דיגיטליים. בתוך שנה, ובמהלך תקופת הקורונה, השיקה את המוצר שלה באירופה ובארה״ב וסיימה סבב גיוס שאותו הובילה קרן הון סיכון הממוקדת AI של גוגל Gradient Ventures, בהשקעתה הראשונה ביזמות ישראלית.

המשתמשים של מיין שלחו יותר מ־1.5 מיליון בקשות מחיקת מידע לחברות בכל העולם (מהווה כ־99% מבקשות המחיקה בעולם). מספרים אלו כוללים יותר מ־15 אלף מקרים המוגדרים כ־Epic Save, שבהם משתמשים מחקו באמצעות מיין את המידע האישי שלהם ממאגרי מידע מסחריים, זמן קצר לפני שמאגרים אלו נפרצו על ידי האקרים - לדוגמה EasyJet.

בשנים האחרונות תרבות המתנות בארץ עברה מהפכה. במקום אגרטלים, זיכויים, פתקי החלפה ושוברי נייר, פלטפורמת המתנות BUYME הפכה את כל החוויה לטכנולוגית יותר, חכמה יותר ומדויקת הרבה יותר. BUYME, אשר נוסדה ב־2011, מאפשרת גישה לעשרות אלפי מתנות מלמעלה מ־1,200 בתי עסק ברחבי הארץ, דרך האתר והאפליקציה. זו פלטפורמת המתנות הדיגיטלית הראשונה והגדולה בישראל.

גם נושא התחבורה מודגש היטב בהייטק הישראלי.ITC, חברת פורטפוליו של מרכז החדשנות Highroad, פיתחה טכנולוגיה שהופכת את הרמזורים לחכמים. דביר קניג ואהרון בראונר, בוגרי מחלקת הנדסת חשמל ומחשבים באוניברסיטת בן־גוריון החליטו לפתח טכנולוגיה חכמה אשר מאפשרת שליטה אוטומטית מלאה בצמתים מרומזרים באמצעות חיזוי מבוסס בינה מלאכותית (AI). למעשה, המערכת של ITC יודעת למנוע את הפקקים לפני שהם מצטברים, על ידי ניהול מבוסס בינה מלאכותית. פתרונות החברה כבר מותקנים בקטעים שונים של כבישי ישראל ובפרויקטים שונים ביפן, ומדינות נוספות מקיימות מגעים מתקדמים להטמעת הטכנולוגיה ברמזוריהן.