פיצ'ר חדש: YouTube הודיעה הבוקר (שני) על השקת גרסת הבטא של Shorts בישראל. מדובר בחוויית וידאו חדשה, המאפשרת יצירת סרטונים קצרים וקליטים באמצעות הטלפון הנייד. Shorts הוכרז לראשונה בספטמבר 2020 ומאז הושק בכ-26 מדינות, כאשר ישראל מצטרפת כעת לרשימה, שתעמוד על למעלה ממאה מדינות. עד כה, נגן ה-Shorts צבר למעלה מ-6.5 מיליארד צפיות יומיות. 

בנוסף לאפשרות הצפייה בסרטונים קצרים שכבר זמינה, מהיום יוכלו משתמשים מישראל להשתמש בכלי היצירה הייחודיים של Shorts הכוללים - מצלמת מולטי סגמנט המאפשרת לחבר מספר קטעי וידאו; אפשרות לבחירת המוסיקה כבר בעת הצילום; שליטה על הגדרות מהירות ועוד. 

כאמור, התכונות החדשות כוללות גם את האפשרות לדגום אודיו לא רק מסרטוני Shorts אחרים, אלא גם מכלל סרטוני YouTube, הכוללים מיליארדי סרטונים מרחבי העולם. כך יוכלו משתמשי יוטיוב יוכלו ליצור פרשנות יצירתית משלהם לתוכן האהוב עליהם בפלטפורמה, ולהגיע לקהלים חדשים. חשוב לציין כי היוצרים של התכנים המקוריים יוכלו לבטל את הסכמתם במידה והם אינם רוצים שמשתמשים יוכלו לעשות "רימיקס" על סרטונים שהעלו. 

יוטיוב Shorts (צילום: באדיבות גוגל)
יוטיוב Shorts (צילום: באדיבות גוגל)
 

כמו כן, במקביל להרחבה הבינלאומית של המוצר, Shorts כולל כעת סט חדש של פיצ'רים, בהם אפשרות הוספת טקסט לנקודות מסוימות בסרטון, הוספת כיתובים אוטומטית ואפשרות הקלטה של עד 60 שניות. כמו כן, ניתן להעלות סרטונים מתוך הגלריה בטלפון הנייד עם סרטונים שנוצרו באמצעות מצלמת ה- Shorts וכן להוסיף פילטרים בסיסיים של תיקוני צבע. אפקטים נוספים ייחשפו בעתיד. 

גרסת הבטא של Shorts תהיה זמינה לכל המשתמשים בישראל עד ליום רביעי, 14 ביולי.