המיזם Biotipac של יפעת המר הוא הזוכה בגמר תחרות Women of AgriFood Nation, תחרות הנשים היזמיות בתחום האגריפוד, שהתקיימה זו השנה השנייה. מטרת התחרות היא להגביר את החשיפה למיזמים טכנולוגיים בתחום המזון והחקלאות המובלים על ידי נשים, ולקדם השקעות במיזמים אלו. את הפרס לזוכה העניקו אוהד צוקרמן, שותף מנהל בקרן COPIA, וכרמית אורון, מנכ"לית ACT ויזמית משותפת של התחרות.

במסגרת המיזם Biotipac פותחה טכנולוגיה להארכת חיי מדף של מוצרי צריכה ותוצרת חקלאית. הטכנולוגיה מעודדת גידול של חיידקים טובים הגדלים על חשבונם של חיידקים מזיקים, ממש כמו בפרוביוטיקה. במקום להרוג חיידקים מזיקים, ביוטיפק מספקת מצע מזון לחיידקים טובים שנמצאים באופן טבעי במוצר או בחלל האריזה. החיידקים הללו מתפשטים "על חשבונם" של גורמי קלקול המזון. ייחודיות המוצר היא בכך שאין צורך להוסיף את החיידקים חיים, אלא גורמים להם לגדול באופן טבעי.

"טכנולוגיה מהפכנית זו תביא בשורה חדשה לעולם האגריפוד בכל שרשרת הערך. היא מאריכה חיי מדף באופן טבעי, תוך צמצום התלות בכימיקלים.בנוסף, היא פותחת את הצוהר לשימוש באריזות ידידותיות יותר לסביבה ולמוצרים שהם קרובים יותר בתכונותיהם למזון טרי ביתי, ומאפשרת גמישות לכל אורך שרשרת האספקה", נמסר מהמארגנים. הזוכה מקבלת השקעה של 200 אלף דולר מקרן COPIA.

כרמית אורון, מנכ"לית ACT FOODTECH, מרכז חדשנות המתמקד בצמיחה העסקית של סטארטאפים המשנים את עולם המזון, ויזמת משותפת של התחרות: "אנו רואים ייצוג גבוה של נשים מבריקות באקדמיה, במיוחד בתחום האגריפוד, לכן אין סיבה שלא יהיו יותר מיזמים בתחום שמובלים על ידי נשים".

אוהד צוקרמן, שותף מנהל בקרן COPIA Agriculture and Food technologies ששותפה לייזום התחרות, הוסיף: "כקרן שמשקיעה גם בפרויקטי אגריפוד באקדמיה הישראלית וגם בחברות סטארט־אפ ישראליות, אנו רואים ש־65% מהמיזמים באקדמיה מובלים על ידי נשים, בעוד אחוז הסטארטאפים המובלים על ידי נשים קרוב לאפס". 

מתוך כלל הנרשמות לתחרות, לגמר העפילו עוד חמישנ מיזמים: Maolac של היזמית מאיה אשכנזי־אוטמזגין - מפתחת חלבונים בהשראת חלב אם כדי לתרום להגנה החיסונית ולשיפור באורך ואורח החיים; Incredibowl של היזמית עדי פולק – מייצרת קערות וכוסיות צ'ייסר אכילות שמיוצרות מחומרי גלם מסורתיים אורגניים ושומרות על הסביבה; Egg־Yo של היזמית יוספה בן כהן - ביצי עין מלאכותיות מהצומח, המדמות באופן מושלם את המרקם, הטעם והערכים התזונתיים של ביצת תרנגולת; Fermata של היזמית ואלריה קוגן - טכנולוגיה לניטור מדויק של צמחים, שמטרתה להפחית את כמות הפסולת במזון שאנחנו אוכלים; ו־BugEra של היזמית אנה מלקוב - פיתוח של זן חדש וייחודי של זבובים, שיכולים לסייע במחזור זבל אורגני.