נבחרו תשע הסטארטאפים בתחום הבריאות הדיגיטאלית שיצטרפו למיזם "PlayBeyondBio" אותו מובילים במשותף קרן הון הסיכון JVP, ענקית הפארמה הבריטית-שוודית, אסטרהזניקה, חברת הייעוץ הבינלאומית Accenture, מרגלית סטארט-אפ סיטי, Amazon Web Services והמרכז הרפואי שערי צדק בירושלים. 

הסטארט-אפים נבחרו לאחר תהליך הערכה מקיף ואירוע פתיחת התוכנית בו הוצגו החברות הנבחרות נערך השבוע במרכז המצוינות של Margalit Startup City בירושלים, בהשתתפות בכירי עולם הרפואה והפארמה בישראל, משקיעים ובכירים בולטים בתעשייה. 

מטרת התוכנית היא לפתח כלי אבחון שנועדו לשפר את הזיהוי המוקדם, המדויק והמותאם אישית של מחלות כדי לקדם הענקת טיפולים בשלבים מוקדמים, ולייצר פלטפורמות חיזוי להערכת הסיכון להתקדמות והחמרה של מחלות ולבחינה של יעילות הטיפולים.

לאחר בדיקה מעמיקה של עשרות רבות של חברות אשר הגישו את מועמדותן לתוכנית, ע"י צוותים ייעודים מטעם השותפים האסטרטגיים, נבחרו תשע חברות אשר הוכיחו את ההתאמה הגבוהה ביותר לאתגרים שהוצגו ואשר סיימו את שלב פיתוח המוצר שלהן, או ישלימו אותו בשנה הקרובה. 

תשע החברות מייצגות את האקוסיסטם הישראלי בתחום הבריאות הדיגיטלית ומגיעות עם פיתוחים טכנולוגים בשלבי פיתוח שונים, חלקן מתאפיינות בפעילות משמעותית בשוק הגלובאלי, עם לקוחות ענק, ובאזורים גאוגרפים שונים.

בין הסטארט-אפים שיהיו חלק מהתוכנית: Itamar Medical שגייסה מעל 300 מיליון דולר ונסחרת בנסד"ק בשווי שוק של כחצי מיליארד דולר, חברת Medial Earlysign גייסה מעל 150 מיליון דולר, C2I Genomics שגייסה מעל 100 מיליון דולר ונוספים. בהתאם לקריטריונים של התוכנית, בבחירת החברות הושם דגש על חברות המפתחות כלים שיודעים לנבא ולאבחן מראש מחלות מרכזיות שמערכת הבריאות בעידן החדש מתמודדת איתן, בדגש על שלושת הקטגוריות המרכזיות: אונקולוגיה, מחלות לב וכליה ומחלות נשימה.

במסגרת התוכנית שתמשך כחצי שנה, יזכו הסטארט-אפים הנבחרים למסלול קידום מהיר שיתמקד ביצירת פיילוטים משותפים יחד עם חברת אסטרהזניקה, חיבור  לגורמי מפתח בתעשיית הבריאות הגלובלית, ובחינה לצורך השקעות על ידי JVP וכן מנטורינג וייעוץ מקיף בהיבטים שונים על ידי מומחים בעלי שם עולמי מקרב השותפים. בין המומחים שילוו את התוכנית; מובילים מ-Amazon Web Services העולמית, Accenture ומובילי דעה רפואיים מבית החולים שערי צדק.

אראל מרגלית מייסד ויו''ר JVP, אוהד גולדברג מנכ''ל אסטרהזניקה ישראל (צילום: ריקי רחמן)
אראל מרגלית מייסד ויו''ר JVP, אוהד גולדברג מנכ''ל אסטרהזניקה ישראל (צילום: ריקי רחמן)

הסטארטאפים שהתקבלו לתוכנית

C2i Genomic

מפתחת טכנולוגיה לרפואה מותאמת אישית, המאפשרת מדידה של כמות תאים סרטניים בגופו של מטופל על בסיס בדיקת דם סטנדרטית, והמספקת תשובה מהירה ומדוייקת לגבי התפתחות או דעיכת המחלה. השיטה מבוססת על ריצוף גנומי מלא (WGS), הפקת מאפיינים גנומיים אישיים ושימוש בבינה מלאכותית ובאלגוריתמים מתקדמים לניתוח המצאות הסרטן בגוף החולה לאורך ציר הזמן.  השירות מוצע למכוני מחקר ומעבדות בכל העולם על גבי פלטפורמת ענן ומאפשר הפחתת עלויות הטיפול ופיתוח מזורז של תרופות.  רופאים וחוקרים מסוגלים לקבל החלטות חשובות על סמך נתונים קליניים מהפלטפורמה – חודשים ואף שנים מוקדם יותר מהשיטות הקיימות, באופן המהווה פריצת דרך בטיפול בסרטן, שתשפיע על חייהם של מיליוני מטופלים. 

Nucle.ai

חברת רפואה מותאמת אישית המפתחת טכנולוגיות ניתוח מרחבי של תמונות פתולוגיה באמצעות בינה מלאכותית. הפלטפורמה של נולקאי נבנתה באמצעות דאטה סטים נרחבים של מידע רפואי יחודי. הפלטפורמה מבצעת ניתוח של תאים ורקמות לטובת איתור תבניות מרחביות אשר מאפשרות חיזוי של תגובה לתרופות. החברה נמצאת משתפת פעולה עם חברות תרופות מובילות לשם זיהוי ביומרקרים מרחביים חדשים, פיתוח דיאגנוסטיקה מבוססת תמונה ולטובת סיוע במתן טיפול רפואי מיטבי.

Itamar Medical

איתמר מדיקל הינה חברת טכנולוגיה רפואית המתמקדת בפיתוח, ייצור ומסחור של מכשירים רפואיים לא פולשניים ופתרונות המסייעים באבחון הפרעות נשימה בשינה ובגילוי מוקדם של החמרה בקרב חולי COPD. מערכת ה- Loop המאושרת על ידי ה- FDA היא צמיד לביש אשר מנטר מדדים רפואיים וניתוחם בזמן אמת, המיועד לניטור מרחוק של חולים במחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD), המאפשר זיהוי של סימני החמרה מוקדמים, לפני שניתן יהיה להבחין בתסמינים. זהו מכשיר רפואי השנה את כללי המשחק אשר מאפשר לספקים המשרתים אוכלוסיות חולי COPD להפחית אשפוזים יקרים בבתי חולים ומספק שקט נפשי לחולים ולמטפלים.

Medial Earlysign

מדיאל ארליסיין, מוכרת כמובילה בתחום האינטליגנציה המלאכותית (AI) המבוססת מידע רפואי-קליני. החברה מתמחה בהסקת מסקנות ותובנות מנתונים רפואיים, ואלה משמשים לתמיכה בקבלת החלטות קליניות, בחשיפת המידע המורכב הטמון בביומרקרים שונים, ולשיפור בתכנון ניסויים קליניים. תשתית למידת המכונה שיצרנו משמשת לפיתוח יעיל של אלגוריתמים קליניים ולהתאמתם לצרכים ממוקדים. במשך יותר מעשור עוסקת החברה בניתוח ומחקר של מיליוני רשומות רפואיות, ופרסמה שורה של מחקרים מבוססי עדויות שזכו לביקורת עמיתים. על לקוחותינו נמנות כמה ממערכות הבריאות המובילות בעולם, כמו גם חברות דיאגנוסטיקה ומדעי החיים. בכל יום משפיעים האלגוריתמים שפתחנו על איכות הטיפול הרפואי הניתן למטופלים ברחבי העולם. 

iBex

אייבקס חלוצה בפיתוח ושימוש במערכות מבוססות בינה-מלאכותית (AI) לגילוי סרטן בפתולוגיה. אנו משתמשים ב AI לפיתוח אלגוריתמים ופתרונות שמזהים סרטן ברמת דיוק הזהה לזו של פתולוג, ומסייעים לפתולוגים וארגוני בריאות לשפר את איכות האבחון והיעילות. פלטפורמת ה-Galen™ שלנו היא הפתרון הראשון המבוסס AI אשר נכנס לשימוש קליני בתחום הפתולוגיה. הפתרון פרוס במעבדות פתולוגיה ברחבי העולם והוכיח את יעילותו בשיפור איכות האבחון, באיתור מקרי סרטן אשר לא זוהו על ידי הפתולוגים, כמו גם טעויות אחרות, בקיצור משך הזמן הדרוש לביצוע אבחון ושיפור היעילות. 

Octopus

מאפשרת ניהול פרואקטיבי ואישי של מטופלים באמצעות "עוזר רפואי אישי" (Personal Healthcare Assistant).  הפתרון של Octopus.health מביא לשיפור היענות של מטופלים כרוניים מורכבים לטיפול התרופתי הניתן להם, וכן מסייע בניהול המחלה, באמצעות ניתוח התנהגותי של היענות מטופלים לתכניות הטיפול. כמו כן, הפתרון של  Octopus.Health מבוסס יכולות AI ולמידת מכונה המאפשרות חיזוי היענות מטופלים לטיפול תרופתי ותכנית טיפול. יכולות חיזוי אלה מאפשרות לצוות המטפל לייצר תכניות טיפול מותאמות אישית למטופל אשר יזכו להיענות טובה הרבה יותר. בנוסף לתמיכה פרואקטיבית בניהול המחלה, האפליקציה של Octopus.Health מהווה ערוץ תקשורת דו כיווני בין הצוות הרפואי והצוות התומך בטיפול לבין המטופלים, כך שיתאפשר להגיב בהתאם למידע המתקבל מהמטופלים בכל זמן.

Imagene

אימג'ין מספקת פיתרון לבדיקות גנומיות מבוססות בינה מלאכותית המסייע לחולי סרטן לקבל את הטיפול האופטימלי שהרפואה יכולה להציע על ידי מינוף תמונות הביופסיה לטיפול מותאם אישית.באמצעות אלגוריתמיקה של למידה עמוקה, אנו מגלים נוכחות של סמנים ביולוגיים ספציפיים לסרטן מתמונת הביופסיה בלבד. אימג'ין מאפשרת בדיקה מדויקת, מהירה, ניתנן להשגה, ברת-טיפול, סטנדרטית ושגרתית לכל חולי סרטן. אנו תומכים ברפואה מדויקת אמיתית, בוחנים את כל הסמנים הביולוגיים המאפשרים טיפול בכדי להתגבר על מגבלות לוגיסטיות, פיננסיות וטכנולוגיות אשר לעיתים קרובות מונעות מחולי סרטן לקבל את הטיפול המיטבי למצבם האינדיבידואלי.

iCardio

מתכננת אלגוריתמי למידה ממוחשבת לכל היישומים האקו-לביים, תוך שימוש במאגר של 200M + תמונות בודדות ופלטפורמת iCardio.ai. המשימה שלנו היא להפוך את כל הפרשנות לאקו לב באמצעות AI. החברה מקיימת רשת עצומה של טכנאים, אקו קרדיולוגים וקרדיולוגים, כדי לאסוף ולערות נתונים. פיתחה עשרות פתרונות למידה עמוקים פרטניים הן לחישוב מדידות ליניאריות, שטחיות ונפחיות, כמו גם גילוי וסיווג של מחלות וחריגות. החברה משרתת לקוחות  וארגוניים גדולים, כולל ספקית האולטרסאונד הגדולה בעולם, GE Healthcare. מספקים איסוף נתונים, פיתוח אלגוריתמי ותמיכה במחקר קליני.

Cordio

המחקרים הקליניים השונים של החברה ביותר מ-500 מטופלים ב-10 מרכזים רפואיים הראו אמצעי זמין ולא פולשני לניטור מרחוק של מצב קליני CHF שניתן ליישם בבית החולים, במרפאה או בכל סביבה אחרת של אשפוז. 

אראל מרגלית, מייסד ויו"ר JVP ומרגלית סטארטפ סיטי: "העולם השתנה, מערכת הבריאות העולמית השתנתה, והיא מתמודדת היום עם אתגרים גדולים חדשים. לשם כך נדרשים פיתוחים טכנולוגיים משמעותיים וישראל היא שחקן מרכזי בדרמה הגדולה הזו. תשע החברות שנבחרו מגיעות עם פיתוחים טכנולוגים בשלבי פיתוח שונים,  חלקן בוגרות ופועלות בשווקים גלובליים. יחד עם השותפים שלנו באסטרהזניקה, Accenture ,AWS והמרכז הרפואי שערי צדק, נסייע במעבר לשלב הבא בדרך להיות חברה גדולה ומשמעותית".

אוהד גולדברג, מנכ"ל אסטרהזניקה ישראל: "אסטרהזניקה גאה לקחת חלק יחד עם שותפים נוספים במחזור נוסף של תכנית PlayBeyondBio. מגפת הקורונה האיצה את הצורך בהשקעה בבריאות דיגיטלית.  היום, יותר מתמיד ברור שטכנולוגיות הרפואה מרחוק והרפואה הדיגיטלית, הם תחומים חשובים וחיוניים בעידן הנוכחי. אסטרהזניקה מאמינה שהשקעה בתחום הבריאות הדיגיטלית, מתוך מטרה לזהות מחלות בשלב מוקדם ואף למנוע אותן, היא חלק מתוך שיפור איכות הרפואה בישראל".

שמעון אלקבץ מנכ"ל אקסנצ'ר ישראל: תשעת הסטארט-אפים שנבחרו לקחת חלק בתוכנית התקבלו לאחר הליך בחירה קפדני ויסודי שראה לנגד עיניו את צורך השעה וגם את ההזדמנויות הגלומות בתחום הרפואה בעשור הקרוב. כחברה הנושאת בגאון את דגל ההובלה הטכנולוגית והחדשנות ברחבי העולם הרי שאין לנו ספק כי הנבחרת המובילה הזו מייצגת נאמנה את מיטב הטרנדים הבולטים בעולמות המד-טק והוולנס: החל מהטמעת יישומי בינה מלאכותית ועיבוד מתקדם של נתוני ביג דאטה לשם ייעול הליך קבלת ההחלטות, דרך ראייה ממוחשבת מתקדמת על בסיס מערכות דימות ועד לאבחון גנטי לצורך קבלת טיפול מותאם אישית. אין לי ספק כי השותפות הזו,  ששמה במרכז את היזמים הישראלים ואת הטכנולוגיות פורצות הדרך שנוצרות כאן, תהווה נקודת הזנקה פורה לפתרונות רפואיים מהפכניים שיתנו מענה לחולים בארץ ובעולם וישפרו את איכות חייהם.

פרופ' דן טרנר, סמנכ"ל מו"פ, המרכז הרפואי שערי צדק: "בכל הנוגע לפיתוח טכנולוגיות בבריאות דיגיטלית, נתונים רפואיים ודגימות ביולוגיות הם התשתית למוצרים חדשים. אנו בשערי צדק יכולים לא רק לספק מידע ודגימות באופן בטוח, אלא גם לספק את הידע הקליני כדי להפוך את הנתונים הללו לרלוונטיים ומשמעותיים עבור חברות המפתחות מוצרים בתחום הבריאות. בשרתי הענק של שערי צדק מתועדים נתונים ממאות אלפי תיקים רפואיים כל שנה, והתפקיד שלנו בתהליך פיתוח הטכנולוגיה הוא לקדם גישה לנתונים, לדגימות, ולידע של הצוותים הרפואיים תוך שמירה מלאה על חסיון פרטים אישיים. אנו מקדמים שיתופי פעולה לבחינת המוצרים בסביבה קלינית אמיתית".

אודות אסטרהזניקה

אסטרהזניקה היא חברת פרמבצטיקה בינלאומית מובילה, מונעת חדשנות, היוזמת ומקדמת את המחקר, הפיתוח והשיווק של תרופות מרשם חדשניות. החברה פועלת במספר תחומי ליבה ביניהם תחום הסרטן, לב וכלי דם, מחלות מטאבוליות ונשימה בהם פיתחה החברה תרופות פורצות דרך. החברה פועלת במעל ל-100 מדינות ברחבי העולם ובשנת 2007 הוקמה אסטרהזניקה ישראל כנציגות רשמית של החברה הבינלאומית בארץ. אסטרהזניקה נבחרה  על-ידי המדד הבינלאומי IDEA Pharma כחברת התרופות החדשנית בעולם הודות להיקף מרשים של צנרת תרופות עתידית ומחקרים קליניים פורצי דרך. לחברה מספר מרכזי חדשנות וחממות טכנולוגיות בעולם, בין היתר בסין, שוודיה וצרפת.

https://www.astrazeneca.com/

אודות JVP

קרן JVP היא קרן בינלאומית מובילה העומדת בחזית החדשנות הטכנולוגית הגלובלית. מאז היווסדה ב 1993, ע"י יו"ר הקרן ד"ר אראל מרגלית, גייסה סך כולל של מעל 1.5 מיליארד דולר, ודורגה פעמים רבות על ידי Preqin ודירוגים אחרים כאחת מעשר קרנות ההון סיכון בעלות הביצועים העקביים הטובים ביותר בעולם. JVP הקימה למעלה מ-150 חברות, תוך מינוף רשת נרחבת של שותפים ומומחיות בשוק כדי לסייע לחברות להפוך למובילות שוק בינלאומיות. לפני כשנה נבחרה JVP על ידי עיריית ניו יורק ו-EDC להוביל את הקמת מרכז הסייבר הבינלאומי בניו יורק.

כאחת מחלוצות תעשיית ההון סיכון הישראלית, JVP מילאה תפקיד מרכזי בהקמתן של כמה מהחברות הגדולות ביותר בישראל, וקידמה 12 הנפקות בנסדא"ק, בין היתר: הנפקת סייברארק (NASDAQ: הנסחרת בשווי של כ-4.7 מיליארד דולר); QLIK Technologies (נאסד"ק: QLIK), הנסחרת בשווי של כ-4 מיליארד דולר) הקרן מפעילה מרכזי מצויינות מובילים בישראל; בירושלים, במרכז הסייבר בבאר שבע וכן בניו יורק. מרכזי החדשנות של JVP מהווים מודל לחיקוי ואבן שואבת לבניית שיתופי פעולה אסטרטגיים מול סקטורים רבים וענקיות טכנולוגיה מרחבי העולם כולו.

https://www.jvpvc.com/

אודות מרגלית סטארט-אפ סיטי

Margalit Startup City הוא מודל לפיתוח כלכלי-חברתי שיזם אראל מרגלית מייסד ויו"ר קרן JVP לצמיחת אזורים, להובלה של ערים לשלב הבא והפיכתן למרכזי חדשנות בינלאומיים עבור יזמים מכל העולם. המודל הייחודי מתבסס על הקמת מרכזי מצוינות פורצי דרך המחברים חדשנות טכנלוגית-עסקית עם יזמות חברתית ותרבותית. מרכזי חדשנות אלו הפכו למנוע צמיחה כלכלי-חברתי משנה מציאות חיים, אליו הצטרפו מיטב המוחות לצד שותפים אסטרטגיים, ציבוריים, מקומיים ובינלאומיים.

חיבור זה יצר מציאות חברתית כלכלית חדשה בערים: יצירת אלפי מקומות עבודה חדשים, הגירה של צעירים אל תוך מרכזי הערים, יצירת אקוסיסטם לסטארטפים, חיבור למשקיעים מקומיים ובינלאומיים, כניסה של חברות רב לאומיות, יצירת הזדמנויות עסקיות חדשות ושותפיות בינלאומיות, ובניית הדור הבא של יזמים טכנולוגים, חברתיים ותרבותיים. המרכז הראשון הוקם בירושלים, המשיך למרכז הסייבר בבאר שבע, למרכז הפודטק בגליל, למרכז הבריאות הדיגיטלית בחיפה, והתרחב למרכז הסייבר הבינלאומי אשר הושק בניו יורק.

אודות Accenture

אקסנצ'ר היא חברת הייעוץ והיישום הטכנולוגי הגדולה בעולם, המניעה חדשנות ומספקת שירותים מקצועיים מקצה לקצה עם טווח רחב של פתרונות בתחומי אסטרטגיה, ייעוץ, דיגיטל, טכנולוגיה תפעול וסייבר. אקסנצ'ר מעסיקה 537 אלף עובדים, ביותר מ- 120 מדינות. החברה נכנסה לישראל בשנת 2001 ועובדת עם החברות המובילות במשק. בנוסף, החברה בישראל עוסקת באיתור השקעות ושיתופי פעולה עם סטארטפים ומפעילה מעבדת מחקר ופיתוח.

www.accenture.com

אודות המרכז הרפואי שערי צדק

המרכז הרפואי שערי צדק נמצא בצמיחה מרשימה תוף הכפלת הפעילות בעשור האחרון. כמעט 1,000,000 מטופלים מקבלים טיפול בבית החולים כל שנה, ב-30 מחלקות אשפוז ו-70 יחידות רפואיות, ע"י 4,500 עובדים. אלף רופאי שערי צדק נותנים תשומת לב מתמדת להתפתחויות מדעיות וטכנולוגיות מתוך רצון לתת את הטיפול הטוב ביותר ולקדם את הרפואה בארץ ובעולם. את תחום המחקר והחדשנות מובילה חברת הבת - מדעית שערי צדק, שאחראית על שיתופי הפעולה עם גורמי חוץ כולל אוניברסיטאות, סטרטאפים, וחברות גלובליות מתחומים שונים.