"בנינו דאטה סנטר תת־קרקעי לענן אורקל, שהוא ייחודי בעולם מבחינת הטכנולוגיה, עם תכונות אבטחה ייחודיות, שאין להן אח ורע", אמרה מנכ"לית אורקל העולמית צפרה כץ, שביקרה בישראל - הנסיעה הראשונה שלה מחוץ לארה"ב מאז הקורונה.

"כיוון שהיינו אחד השחקנים האחרונים שהצטרפו לזירת הענן, הייתה לנו הזדמנות פז לבנות את ענן דור 2", אמרה כץ. "שאלנו כמה מהאנשים שהיו הכי מעורבים בבניית דור ראשון של הענן לפני כ־15 שנה שאלה אחת: אילו הייתה לכם אפשרות להשקעה בלתי מוגבלת, אילו ידעתם את מה שאתם יודעים היום, ולא הייתם צריכים לעשות שום פשרה על אבטחה בשום אופן, מה הייתם בונים?".

"מה שבנינו על בסיס הלקחים שלהם, זה ענן שאפשר להריץ עליו עומסי עבודה קריטיים, רבים מאוד, במהירות עצומה", הוסיפה, "ענן שנבנה כדי לעמוד בדרישות האבטחה המחמירות ביותר. אנחנו אוהבים את ישראל ויודעים שהיא צריכה אזור ענן ישראלי, שבו הדאטה תישאר בריבונות ישראלית".

כץ ביקרה השבוע בדאטה סנטר שמקימה אורקל בירושלים, יחד עם אלון בן צור, מנכ"ל בינת, שמקימה עבור אורקל את חוות השרתים. לדבריה: "רציתי לראות בעצמי מה בנינו עבור ישראל, לראות במו עיניי. זה מהמם ומרשים לרדת תשע קומות מתחת לאדמה, לענן שהוא חסין נגד כל נשק שלא יהיה, וחסין גם למתקפות טילים. זה חלק ממה שמשקף מהי צורת החשיבה של ענן דור 2. עננים דור 1 היו בבניין. דור 2, תת־קרקעי, זו הגישה שלנו. הסתכלנו על ענן דור 1 וחשבנו: איך ישימו את עומסי העבודה החשובים בעולם במקום כזה? חושבים שאפשר לשים בישראל את הדאטה מעל פני האדמה. אפילו עם גיבוי. איך נוכל לסכן את המידע הכי חשוב, הכי פרטי, הכי סודי, הכי קריטי לכלכלה או לבריאות של העם בישראל מעל פני הקרקע? זה פשוט לא הגיוני".

כץ ציינה שמנהל אורקל ישראל הנוכחי ערן פייגנבאום, שהוא סגן נשיא בחברה, שימש לפני כן כמנהל האבטחה הראשי של ענן אורקל העולמית. לדברי פייגנבאום: "אנחנו עובדים בגישה שמשרתת את הארגונים הגדולים בעולם והרגישים בעולם, של הפרדה מלאה בין לקוח ללקוח, ובין הלקוח לספק הענן - דברים שלא היו בענן דור 1. זה משרת כמובן גם ארגונים קטנים יותר, שיכולים ליהנות מאותה רמה".

פייגנבאום ציין כי אחת מתוך שמונה הסוכנויות הפדרליות הגדולות בארה"ב משתמשת באורקל כדי לספק שירותי ממשל קריטיים, כמו גם כל ארבע זרועות הצבא וכוחות הביטחון האמריקאיים ו־36 מדינות בארה"ב. חברת ZOOM משתמשת בענן אורקל בשל המהירות ורמת האבטחה, משרד ההגנה האמריקאי, משרד ההגנה הבריטי ועוד גופי ממשל במדינות רבות משתמשים בו".