חברת הכנסת מטעם הליכוד, גלית דיסטל אטבריאן, פנתה אמש למנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני בפוסט שכתבה בחשבון הטוויטר שלה, בו סיפרה כי נחסמה מפייסבוק ורמזה כי ייתכן שחסימתה קשורה להצעת חוק שהיא מקדמת. הבוקר (ראשון) שוחחה דיסטל עם אראל סג"ל ב-103FM.

"אני לא יודעת אם יש לזה קשר או לא לעבודה שממש השבוע חוק שהצעתי כלפי פייסבוק לשקיפות מוחלטת בענייני חסימות עומד לדון בוועדת השרים, אני לא יודעת אם יש לזה קשר, או לעובדה שלקחתי על עצמי את נושא חופש הביטוי ברשתות החברתיות, ספציפית כלפי פייסבוק. אני יכולה לומר כך, לפני שלוש-ארבע שנים לערך נחסמתי כל הזמן לחודשים, גם אם הייתי כותבת בוקר טוב זו הייתה עילה לחסימה ואפילו ויתרתי על הפלטפורמה הזאת.

"גיא לרר עשה על זה אייטם, בעקבות הפוסט של הגבר האשכנזי היהודי הוא פנה לפייסבוק ושאל מדוע החלטתם לחסום אותה על ציטוט ממחקר בהרווארד, בחצות הלילה קיבלתי טלפון ממספר חסום של התנצלות גורפת, שחרור מידי מחסימה ומאז במשך שלוש שנים לא נחסמתי מעולם. פתאום אני נחסמתי שוב. אלה שחושבים שאין השגחה פרטית על אנשי ימין בפייסבוק ישראל טועים - יש. גילו שיש צמצום חשיפה וחסימה של אושיות ימין ועלייה עקבית בחשיפה ואי חסימה של אנשי שמאל, הדבר נחקר באופן מדעי", פתחה דיסטל את דבריה.

"אני כפוליטיקאית סובלת מסיקור באמת עוין או מניפולטיבי, והרשת היא כל שיש לי כדי להגן על עצמי, להפריך את הפייק ניוז. פניתי למנכ"לית פייסבוק ישראל, היא לא טרחה לענות. הזמנתי אותה לכנס שעשיתי על פייסבוק ישראל וגם לזה היא לא הגיבה. פייסבוק זה רשת של העם, הטוויטר יותר של הברנז'ה. לי חשוב לדבר אל העם, אל האנשים. זה הכוח שלי וזה מה שבנה אותי, בני אדם, עם ישראל. זו פלטפורמה חשובה, לדעתי מה שקרה, אני חברת כנסת, לחסום אותי באופן כל כך שרירותי נטול עילה? מנכ"לית פייסבוק ישראל טרחה לענות ל-N12, הם יותר חשובים מחברת כנסת. היא ענתה 'אנחנו לא סולחים על בריונות'", המשיכה. 

לסיום דבריה התייחסה להצעת החוק שהגישה: "אני מתארת את יחסי הכוחות בין הייצוג הדמוקרטי שנקרא כנסת לבין מונופול עצום שלא סופר אותו. ראינו את זה בארה"ב ורואים את זה בארץ. החוק מאוד מינורי כרגע, שאומר 'תאפשרו שקיפות'. אם אתם חוסמים אנחנו רוצים להבין למה ושלא תהיה אכיפה סלקטיבית. הצעות גדולות יותר לא יעברו טרומית או בג"ץ, כרגע הכול חולה ורקוב".