מתקפת סייבר על שרתי חברת "פיונט" (Pionet) - המפתחת אתרים ומערכת מידע, משתקת מזה כחצי יממה אתרים אתרים רבים בישראל, בהם אתרי האינטרנט של בתי החולים רמב"ם, הדסה עין הכרם, הדסה הר הצופים, החברות סונול ואיידיגיטל, וכן האתר השיווקי של בית החולים אסותא.

מקורה של המתקפה לא ברור בוודאות, ובחברת פיונט ציינו כי הם עובדים בשיתוף עם מומחי סייבר על שחזור הנתונים על מנת להחזיר את השרתים לעבודה וכדי לאמוד את היקף הנזק. כמו כן, הדגישו כי הצוותים פועלים בשיתוף פעולה מלא עם מערך הסייבר הלאומי.

כאמור, במהלך התקיפה שותקו המערכות של פיונט, שנמצאת בבעלות מלם תים הבורסאית, וגם האתרים של יותר ממאה מלקוחות החברה, התוקפים דורשים כופר בגובה של כחצי מיליון שקל ובשעות אלה מתנהל משא ומתן עם התוקפים במטרה לשלם להם את הכופר ולשחרר את המערכות.

מבית החולים רמב"ם נמסר בתגובה: "מדובר בחברה חיצונית שמתחזקת את אתר האינטרנט האינפורמטיבי - תדמיתי החיצוני של רמב"ם.  אין לאירוע שום קשר למערכות התקשורת, המידע והשרתים של בית החולים".

מבית החולים אסותא נמסר בתגובה: "מבהירים שמדובר באתר שיווקי ואין חשש לזליגת מידע רפואי".

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר: "לאחר יממה בה הופרעה פעילות האתר החיצוני שלנו, שבה הפעילות באתר לסדרה והגולשים יכולים להנות מן המידע האינפורמטיבי באשר למומחים, לטיפולים רפואיים ושירותי בית החולים אשר הוא מציע. יודגש, כי מדובר בהפרעה לאתר שיווקי מידעי בלבד, ולא במערכות בית החולים הממוחשבות - כך שלא נפגעה או הופרעה כל פעילות בבית החולים ולא הייתה נגיעה לכל מידע פנימי".

מרשת חנויות איידיגיטל נמסר: "עקב תקלה חמורה בחברת פיונט המתחזקת את אתר iDigital כמו גם אתרים רבים נוספים, אתר החברה אינו פעיל כרגע. אנו מחכים לעדכונים נוספים בנושא מאת פיונט".