חניכי עמותת יוניסטרים, המקדמת יזמות עסקית וחברתית בקרב בני נוער מהפריפריה ומעניקה להם כישורי תעסוקה מתקדמים, ממרכז היזמות עמל חדרה מפתחים סטארטאפ בדמות כדור חישה המפחית לחץ בשילוב מגע וצליל. מדובר באביזר שנועד לתת פתרון לחרדה בזמן אמת, כאשר הוא מתקשר עם אפליקציה, המופעלת בעת הלחיצה עליו, ומשמיעה צלילים מרגיעים עפ"י בחירת המשתמש.

כמו כן, באפליקציה ישנו כפתור המאפשר לאדם לקבל סיוע מאדם קרוב בזמן אמת. בעתיד, היא תהיה מיועדת גם למטפלים וגם למטופלים, ותספק חדרי טיפול וירטואליים ופורומים לשיח משתף. כאמור, בחברה ישנם שישה חברים - חניכים וחניכות מוכשרים, בני 17 בלבד.

קרין מטייב, חניכה ביוניסטרים וסמנכ"לית פיתוח מוצר בחברה, שיתפה בתהליך הפיתוח: "משיחות שערכנו עם פסיכולוגים ופסיכותרפיסטים, הבנו שחיבור של מגע וצליל יכול לסייע לאנשים שסובלים מחרדות ולחץ. סיטואציה עמה לצערנו הרבה מהאוכלוסייה מתמודדת כעת בעקבות המצב בשנה האחרונה".

חניכי יוניסטרים מחדרה (צילום: עמותת יוניסטרים)
חניכי יוניסטרים מחדרה (צילום: עמותת יוניסטרים)

"בעקבות סקר ובדיקה שערכנו בקרב למעלה מ-500 איש, ושילוב של מידע ממאמרים נוספים ומחקרים נוספים בשוק, מצאנו כי התקפי חרדה קורים לעיתים מאוד קרובות, כמעט בכל סביבה בה האדם חייב לעמוד בציפיות ולהוכיח את יכולותיו", הוסיפה, "עוד עלה מהממצאים, כי כ-44% מסכימים ששוררת אווירת לחץ בסביבת העבודה/לימודים".

לדבריה, מעל ל-70% מהאנשים שענו על הסקר מסכימים שהלחץ והמתח משפיעים על סדר היום שלהם. "כ67% טוענים כי חווים לחץ במסגרת שלהם, בעיקר בזו הלימודית", הסבירה מטייב, "בנוסף, מצאנו כי המשיבים משתמשים במוסיקה לפחות עשר פעמים ביום כדי להירגע, ואף משתמשים במוצרים פיזיים על מנת להחזיר את קצב הלב והרגיעה לשגרת היום יום שלהם". היא הדגישה כי "זה חיזק את התחושה שלנו וכך הבנו שאנו חייבים להביא את הרעיון שלנו לידי ביטוי".

"הסטרטאפ שלנו ישתתף בתחרות 'מיזם השנה' של יוניסטרים בה ייקחו חלק כ-100 מיזמים נוספים של בני נוער מכל רחבי הארץ. בתחרות ישפטו שופטים בכירים מהמגזר העסקי והציבורי ואם המיזם שלנו יזכה – נקבל מענק משמעותי מאוד להמשך הפיתוח", הוסיפה קרין. 

אסף וייס, מנכ"ל יוניסטרים ציין כי "המיזם של חניכי עמל חדרה מדגים בדיוק את העוצמה של יוניסטרים- היכולת לאפשר לבני הנוער בפריפריה הגאו-חברתית לפתח מיזמים שהם גם פורצי דרך וגם משפיעים חברתית. השילוב הזה מעניק לבני הנוער הזדמנות אמיתית לחלום בגדול ולהצליח בחיים ובמקביל לחולל שינוי אמיתי בעולם. עם יותר מ- 3,500 חניכים בשנה ויותר מ- 4,000 בוגרים, יוניסטרים פועלת כדי להפוך את הפריפריה למנוע צמיחה של המשק הישראלי". הוא סיכם: "בעבודה אישית ומעצימה של בני הנוער, יוניסטרים מצליחה לתת להם סיכוי שווה בחיים ודרכם עוזרת להזניק את ישראל קדימה".