במסגרת שיתוף פעולה מיוחד של תחרות HackIDC השנתית, האקתון הסטודנטים הגדול ביותר בישראל של המרכז הבינתחומי הרצליה, עם חברת טמבור - אותגרו 350 סטודנטים ממוסדות לימוד שונים מרחבי הארץ במציאת פתרון שלא היה עד היום לאתגר טכנולוגי: אפליקציה המסוגלת לזהות צבע מכל משטח - ללא השפעות סביבתיות (כמו צל, תאורה, זווית צילום וכדומה) – ולהתאימו ישירות למניפת הצבעים של טמבור.

קבוצה של ארבעה סטודנטים מארבעה מוסדות שונים (האוניברסיטה הפתוחה, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת בן־גוריון והטכניון) פיתחה בזמן של 24 שעות אפליקציית AR שעושה בדיוק את זה (וקצת מעבר). הקבוצה זכתה במקום הראשון בפרס של 10,000 שקל.

הקבוצה הזוכה יצרה אפליקציה שמלווה את הלקוח בכל תהליך עיצוב הבית, בהקשר של צביעה - מקצה לקצה. היא מאפשרת לכוון את המצלמה על משטח רצוי ולקבל באופן מיידי את הגוון המדויק שלו, ללא תלות בתאורה, צלליות, זווית צילום, איכות המצלמה וכו'. כמו כן, האפליקציה תאפשר למשתמש לשמור את הגוון שהוא דגם, ולאחר מכן להקרינו בזמן אמת על קירות ומשטחים בביתו כדי לראות איך הקיר או המשטח ייראו בגוון שבחר ואם הם מתאימים לרהיטים ולאווירת הבית.

"כדי להעניק למשתמש את היכולות הללו, הצוות שלנו פיתח אפליקציית AR, המותאמת לכל הפלטפורמות (כל מכשיר בעל חיבור לאינטרנט ומצלמה), שמכילה את שני הפיצ'רים המתוארים", אמר רוי אליה - ראש צוות הקבוצה, בוגר תואר ראשון בהנדסת תוכנה וסטודנט לתואר שני במינהל עסקים באוניברסיטת תל אביב. "האפליקציה משתמשת בשילוב של מספר אלגוריתמים של ראייה ממוחשבת על מנת לאפשר את הפיצ'ר של הקרנת הגוון על הקיר בזמן אמת ובמודלים מתקדמים של למידת מכונה, כדי להתאים את הגוון המתקבל מהמצלמה לגוון התואם לו במניפה של טמבור".

בחברת טמבור, השותפה המרכזית להאקתון השנה, הביעו עניין ממשי בפיתוח. לדברי שלום דניאל, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי בטמבור: "בוחנים כעת אפיקי השקעה ריאליים במיזם על מנת שהוא יהפוך ליישומון שימושי בכל בית בישראל ובעולם".