מעבדת Ever Lab, שנפתחה לאחרונה במגדלי הילס בהרצליה, הביאה לישראל את טרנד הוולנס המכונה Biohacking ומאפשרת לשפר ביצועים גופניים ומנטליים באמצעות מדע וטכנולוגיות שפותחו עבור אסטרונאוטים וספורטאי־על.

במעבדה יש מכשירים ופיתוחים מיוחדים כמו שהייה של שלוש דקות בטמפרטורה קיצונית של מינוס 85 מעלות; סאונה של גלי אינפרה; טכנולוגיה לניטור שינה; מכשיר התנגדות בטכנולוגיה אדפטיבית לבניית שריר ועצם; אימון הקרדיו וסקולרי הקצר ביותר בעולם, ועוד טכנולוגיות עילית שבפעם הראשונה הגיעו לישראל. טכנולוגיות המעבדה שמבוססות על מחקר ומדע פותחו עבור קבוצות קצה: ספורטאי־על מליגות ה־NBA וה־NFL ואסטרונאוטים של NASA.

"כמו שאנחנו מבינים איך מחשב עובד ויכולים לגרום לו לעבוד טוב יותר, כך אנחנו מבינים את הביולוגיה של הגוף שלנו. אנחנו יכולים לגרום לו לעבוד טוב יותר בשבילנו", מסבירה סיגל שילוני, שייסדה את המקום יחד עם לימור שילוני. "הטכנולוגיה יכולה לעזור לקדם את המטרות הבריאותיות, ולהביא את הגוף למצב של אופטימיזציה על ידי כך שנוכל לנטר תהליכים בגוף ולהבין אותם.

"אחד הפרמטרים הכי חשובים בבריאות הוא נושא השינה. בלילה הגוף אוסף את היכולות שלו ואת האנרגיה התאית שהוא מייצר ויודע לתקן את עצמו, אבל רובנו לא ישנים טוב ואחד הדברים שפותחו ונמצא כיום בשימוש הוא טבעת לניטור השינה", היא מוסיפה.

"הגוף שלנו מייצר בלאי מהשנייה שאנו נולדים, ומגיל 25 מתחילה ירידה משמעותית של הורמונים שאחראים על תפקוד המערכת. החלל שיצרנו עוזר לגוף לייצר יותר אנרגיה ולעשות אופטימיזציה לבריאות. יש לאדם גנים רדומים, הישרדותיים. רוב החיים אנו באזורי הנוחות ומשדרים לגוף שהחיים טובים. מה שהמדע גילה זה שכשמוציאים את הגוף מאזור הנוחות הוא יודע להפעיל את הגנים הרדומים, והמרחב הזה עושה זאת באמצעות טכנולוגיה".

המעבדה Ever lab מורכבת משלוש מעבדות: מעבדה לאימון קוגניטיבי, מעבדה להתאוששות והתחדשות ומעבדה לאימון גופני. המעבדה הקוגניטיבית משלבת סדרת אימוני גוף ומוח לשדרוג היכולות המנטליות, הקוגניטיביות, מבחינת ריכוז, זיכרון, מהירות תגובה ועיבוד מידע. המעבדה מסייעת להשיג שינה טובה יותר, להשלים חסך בשינה, להרגיע את רמות הסטרס ולנהל את מצבי הרוח בהצלחה.

המעבדה השנייה היא מעבדת התחדשות. הידע המחקרי והטכנולוגיות מבוססות המדע נועדו לסייע לגוף להתניע מחדש את תהליכי השיקום הטבעיים שלו. המעבדה מאפשרת התחדשות ברמה התאית והתמודדות טובה יותר עם שחיקה פיזית ומנטלית ובלאי מצטבר, שלפי המחקר עלולים לחשוף את הגוף לסיכון מוגבר של תחלואה. המעבדה השלישית היא מעבדת פיזיו, המאמנת לביצועי שיא בזמן הקצר ביותר.

המעבדה מציעה אימונים אישיים מבוססי מדע וטכנולוגיות מדידות, שמאפשרות מעקב מקרוב אחר ההתקדמות ועוזרות לפרוץ את גבולות הביולוגיה. האימונים מותאמים אישית לפי ניתוח מדדים ואורח חיים בהתאם למטרות מוגדרות באמצעות הצוות המקצועי בליווי של פרופ׳ יובל חלד, לשעבר הפיזיולוג הראשי של צה"ל.