ייתכן שהשם ASUS לא קופץ לכם לראש כשאתם חושבים על רכישת טלפון נייד, אבל המכשיר החדש מבית ענקית המחשבים, ה־Zenfone 8, יגרום לכם לחשוב פעמיים. ה־Zenfone 8 עתיר ביצועים ומאוד קל לנשיאה. המכשיר שוקל 169 גרם בלבד ומצויד במסך מגע בגודל 5.9 אינץ' בטכנולוגיית AMOLED, התומך בקצב ריענון של 120 הרץ ומספק גלישה חלקה, תמונות ללא טשטוש, ותמיכה בתקן +HDR10 כדי לספק את ההגנה הטובה ביותר. התצוגה מכוסה ב־Gorilla Glass Victus - זכוכית ההגנה הקשוחה ביותר שמציעה קורנינג.

המכשיר מצויד במעבד חזק מאוד, ה־Snapdragon 888 5G המתקדם של קוואלקום, ומציע עד 16 ג'יגה־בייט זיכרון RAM מסוג LPDDR5 ועד 256 ג'יגה־בייט זיכרון ROM. המעבד החזק מאפשר הרצה חלקה של כל המשימות שתרצו לעשות בטלפון, כולל אפשרות לשחק בכל המשחקים המובילים ללא חשש מקריסה או התחממות. המכשיר מציע בנוסף את מהירויות ה־5G הגבוהות ביותר, בתוספת טכנולוגיית WiFi 6E המעודכנת, המציעה תמיכה בשישה ג'יגה־הרץ כדי להבטיח הורדות מהירות ויציבות יותר.

הטלפון הנייד מגיע, למרות גודלו הקטן, עם סוללה חזקה בנפח 4,000mAh, המאפשרת לו לעבוד יותר זמן, ועם תמיכה של מטען HyperCharge המציע טעינה מהירה בהספק של 30 וואט לכל היותר. בנוסף, המערכת מאפשרת בחירה בין כמה מצבי ביצועים למיטוב ביצועי הסוללה בהתאם להעדפת המשתמש. יש גם מערכת ניהול אפליקציות מתקדמת המגבילה את מספר האפליקציות הבלתי פעילות ברקע כדי לספק חיסכון בצריכת חשמל.

מערכת הצילום במכשיר משתמשת בחיישנים מבית סוני, והיא כוללת שתי מצלמות מאחור. המצלמה הראשית מבוססת על חיישן IMX686 בגודל 64 מגה־פיקסל, ומצלמת הרוחב־על מצוידת בחיישן IMX363 בגודל 12 מגה־פיקסל.

מצלמת הסלפי, המסתתרת מתחת לחריר במסך, מגיעה עם חיישן IMX663 בגודל 12 מגה־פיקסל ומיקוד אוטומטי, והיא מאפשרת למשתמשים לצלם תמונות סלפי חדות בכל זווית. המצלמה הראשית מספקת תמונות חדות, ברורות עם צבעים חיים ורגישות מיוחדת לאור. המיקוד האוטומטי המבוסס על פיקסל כפול מהיר במיוחד, וטווח המיקוד הגדול מפחית את הטשטוש בתמונות קבוצתיות. המצלמה רחבת הזווית מאפשרת צילום וידיאו ברזולוציית 8K בקצב של 30fps עם ייצוב תמונה אלקטרוני, ומצלמת הרוחב־ על מציעה צילום ברזולוציית 4K בקצב של 60fps, כך שהמשתמשים יכולים ללכוד כל רגע בפירוט.