לאורך השנים דווח לא פעם על פטנטים שאפל רשמה, מוצרים שתכננה או אפילו הכריזה וייצרה מספר יחידות - אך לא הגיעו בסופו של דבר לשוק. כעת, מתגלה מוצר נוסף - בחומר הראיות שהוגש כחלק מהעימות המשפטי בין אפל לחברת המשחקים אפיק (Epic Games). במהלך הדיון נחשפה הודעת מייל שנשלחה על ידי מנכ"ל ומייסד אפל המנוח, סטיב ג'ובס, ממנה עולה כי הוא תכנן לייצר "אייפון ננו" (iPhone nano). מדובר במכשיר זעיר, קטן יותר ממכשיר הדגל באותה התקופה - אייפון 4. לצערנו הרב, המייל המדובר, שנשלח באוקטובר 2010 לבכירי החברה, לא כולל פרטים נוספים על המכשיר. 

במכתב, העוסק בנושאים שונים אותם הוא רצה להעלות על סדר היום בפגישת אסטרטגיה מסוימת, שהתקיימה לקראת שנת 2011, כתב ג'יבס כי הוא מעוניין לדעת מהן העלויות הצפויות למכשיר כזה, וציין כי המעצב הראשי של החברה באותה תקופה, ג'וני אייב, יציג עיבודים שונים. כאמור, באותה התקופה קטגוריית ה-nano הייתה מזוהה עם האייפודים - שהציגו יכולות דומות לאלו של הדגמים הרגילים.

למעשה, ג'ובס רצה למזער את המסך של האייפון 4 - שגודלו עמד אז על 3.5 אינץ'. לשם ההשוואה, מרבית המכשירים החדשים בשנים האחרונות כוללים מסכים בגודל של למעלה מ-6 אינץ', והאייפון בעל המסך הקטן ביותר הזמין כיום הוא האייפון 12 מיני - עם מסך של כ-5.5 אינץ'.

התוכנית השאפתנית של מייסד אפל לא יצאה אל הפועל, שכן כשנה מאוחר יותר הוא הלך לעולמו לאחר מאבק במחלת הסרטן. עם כניסת יורשו לתפקיד, טים קוק, המסכים של האייפון הלכו וגדלו.