מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר, והמנכ"ל המשותף של סיקסט, אלכסנדר סיקסט, הכריזו הערב (שלישי) במהלך אירוע מרכזי בתערכות IAA Mobility על שיתוף פעולה, במסגרתו יציעו שירותי הסעה אוטונומיים במינכן בשנת 2022. שיתוף הפעולה בין חברת הבת של אינטל, מובילאיי, לבין קבוצת סיקסט, ספקית בינלאומית מובילה של שירותי ניידות שבסיסה בגרמניה, שואף גם להרחיב את שירותי ההיסעים ללא נהג לרחבי גרמניה וכן למדינות אחרות באירופה בעשור הקרוב.

כאמור, הנוסעים יוכלו לגשת לשירות באמצעות היישומון Moovit או היישומון של סיקסט והיצע הרובו-טקסי האוטונומיים ייכלל בפלטפורמת הניידות ההוליסטית של סיקסט, ONE, המשלבת ביישומון אחד את הזמנת ההסעה (ride hailing) יחד עם השכרת רכב, שיתוף מכוניות (car sharing) ומנויים לרכב. למעשה, על ידי שילוב השירותים של שותפים דוגמת מובילאיי, תעניק פלטפורמת הניידות ONE ללקוחות סיקסט בכל העולם גישה ליותר מ-200 אלף כלי רכב, 1,500 שותפים, כ-1.5 מיליון נהגים ובקרוב גם שירותי רובו-טקסי.

האופציה להזמנת רובו-טקסי אוטונומי תהיה חלק משירותי SIXT ride, והודגמה על הבמה המרכזית על ידי אלכסנדר סיקסט. בתוך כך, מובילאיי חשפה גם את כלי הרכב - הממותגים כ-MoovitAV ו-SIXT– שייוצרו וישמשו את שירות הרובו-טקסי בגרמניה. זוהי הפעם הראשונה שמובילאיי מציגה את מערכת הנהיגה האוטונומית המשולבת במלואה, המכונה Mobileye Drive™, ברכב שישמש עבור שירותים מסחריים של היסעים ללא נהג.

הרובוטקסי של מובילאיי נוסע בתל אביב (צילום: Mobileye)
הרובוטקסי של מובילאיי נוסע בתל אביב (צילום: Mobileye)

חוק כלי רכב אוטונומיים (AV) שנחקק לאחרונה בגרמניה מאפשר כעת שימוש בכלי רכב ללא נהג בכבישים, ומאפשר למוניות האוטונומיות של מובילאיי להתחיל בפיילוט, בשיתוף נוסעים, ברחובות מינכן כבר בשנת 2022. בהמשך, צי הרכב יעבור משלב הפיילוט להפעלה מסחרית, לאחר קבלת אישור רגולטורי. "גרמניה הפגינה מנהיגות עולמית לקראת עתיד של ניידות אוטונומית על ידי זירוז חקיקת AV חיונית", אמר גלסינגר, "היכולת שלנו להתחיל בפעילות רובו-טקסי במינכן בשנה הבאה לא הייתה מתאפשרת ללא חוק חדש זה".

במובילאיי ציינו כי שיתוף הפעולה עם סיקסט מהווה את שירות הרובו-טקסי המסחרי הראשון של ספק טכנולוגיה וספק שירותי ניידות. "עם שותפה חזקה מבחינה לוגיסטית ותפעול כדוגמת סיקסט, תוכל מובילאיי לממש את ההבטחה של אוטונומיה מלאה בערים ברחבי העולם", אמר מנכ"ל מובילאיי ובכיר באינטל העולמית, פרופ' אמנון שעשוע, "אנו שמחים שגרמניה היא חלוצה בתחום זה".

אלכסנדר סיקסט, מנכ"ל משותף של חברת סיקסט, הוסיף: "שותפות אסטרטגית זו היא השלב הבא בהרחבת פלטפורמת הניידות המשולבת שלנו, ONE, ומדגישה את התפתחות החברה שלנו לקראת הפיכתה לספקית המובילה בתעשייה של ניידות איכותית חדשנית ודיגיטלית. אנו שמחים למנף את הטכנולוגיה יוצאת הדופן של מובילאיי כדי להביא ניידות ללא נהג ללקוחות בגרמניה ומחוצה לה".

הרובוטקסי של מובילאיי נוסע בתל אביב (צילום: Mobileye)
הרובוטקסי של מובילאיי נוסע בתל אביב (צילום: Mobileye)

מובילאיי תהיה הבעלים של צי הרובו-טקסי שיפעל במינכן, ואילו סיקסט תנצל את המומחיות המבוססת שלה באספקה, תחזוקה ותפעול של צי הרכב. כאשר השירות יושק במינכן, כלי הרכב יכללו את שירות MoovitAV וישאו את המותג SIXT, כדי להקל על הלקוחות להבחין בין שירותי הזמנת הסעות מסורתיים לבין שירותי הזמנת הסעות ברכבים אוטונומיים.