לאחר ההשקה המוצלחת של Apple Pay בישראל, כעת חברת Google Pay הודיעה על השקתה בישראל, לקראת סיום השנה האזרחית. חברת ישראכרט הודיעה היום (ראשון) כי הגיעה לכדי הסכם חד שנתי עם גוגל, המאפשר תשלום דרך האתר, שישמש כארנק וירטואלי ללא עמלות. ההסכם יתחדש באופן אוטומטי בחלוף השנה, באם לא יהיו שינויים דרמטיים. 

בתחילת החודש חתמה Google Pay על הסכם דומה עם בנק לאומי וכרטיס "מקס" שברשותו. הסכמים אלו, יאפשרו למשתמשים בארנק הדיגיטלי של Google Pay לבצע תשלומים באמצעות הטלפונים הניידים בחנויות שונות, ללא צורך באמצעי בו משתמשים לחיוב כרטיסים חכמים (EMV). שכן, כשני שלישים מכל מסופי התשלום תומכים כעת בהתקן שהושק בישראל בנובמבר אשתקד, וכ-60% מהעסקאות מבוצעות דרכו. זאת, לאחר שכלל כרטיסי האשראי בישראל הותאמו להשתמש ב-EMV. 

אפל פיי (צילום: רויטרס)
אפל פיי (צילום: רויטרס)

מאז השקת Apple Pay בחודש מאי האחרון, השימוש באפליקציה זינק, עם מאות אלפי משתמשים רשומים. השימוש הכולל בפונקציות הארנקים הדיגיטליים זינק ב-1,300% מאז ההשקה של Apple, כך על פי נתונים שב"א, החברה האמונה על כלל התשלומים בכרטיסי האשראי בישראל. אלא ש-Apple Pay זוכה לשימוש נרחב בעולם, עם יותר מ-400 מיליון משתמשים, בעוד Google Pay פופולרית רק בקרבם של כ-150 מיליון.

עבור מחזיקי האנדרואיד קיימים כבר פתרונות בדמות ארנק דיגיטלי, הזמינים על ידי הבנקים השונים, כמו Bit של בנק הפועלים וPayPal של בנק לאומי. עם זאת, כניסתה לשוק של גוגל, צפויה לגרור היענות גם כן, ואולי אף תיצור נקודת מפנה נוספת לאימוץ הטכנולוגיה. כ-70% מהסמארטפונים בישראל פועלים דרך פלטפורמת אנדרואיד של גוגל.