אפל ערכה הערב (שלישי) אירוע הכרזה וירטואלי, במהלכו חשפה, עפ"י המסורת, סדרת האייפון 13. המוצר הראשון אותו הציג מנכ"ל החברה טים קוק, הוא סדרת מכשירי האייפד של החברה, אליה מצטרפים שני מכשירים חדשים. האייפד הראשון שהוצג הוא האייפד 9, טאבלט הלואו קוסט של החברה. המכשיר מצויד בשבב A13 Bionic, המציע ביצועים מהירים יותר ב-20 אחוזים. הדבר הופך את האייפד 9, לטענת החברה, למהיר פי 3 מהכרומבוק הנמכר ביותר, ועד פי 6 מהיר יותר מטאבלטי אנדרואיד הנמכרים ביותר כיום.

המצלמה הקדמית זמינה ברזולוציית 12 מגה פיקסל, ועדשה רחבה, הכוללת פונקציה המשאירה את המשתמש במרכז הפריים במהלך שיחות וידאו. המכשיר זוכה לראשונה למסך True Tone, ותמיכה במקלדת החכמה של החברה, לצד הדור הראשון של ה-Apple Pencil. הוא זמין בנפח זיכרון של החל מ-64 ג'יגה, ומחירו עומד על 329 דולרים. הוא זמין בצבעים אפור חלל וכסף, וניתן להזמינו כבר היום, כאשר יהיה זמין בשבוע הבא.

מוצר נוסף שהוצג מסדרת הטאבלטים הוא האייפד מיני 6, שעבר שינוי עיצובי. הוא כולל מסך Liquid Retina ברזולוציית 8.3 אינץ', דבר אשר התאפשר על ידי הפיכת השוליים של המסך לדקים יותר, וויתור על כפתור הבית. כפתור ההפעלה ולחצני הווליום ממוקמים בחלקו העליון של המכשיר, והוא תומך ב-Apple Pencil. הוא מהיר יותר מהדור הקודם של האייפד מיני, כאשר חיבור ה-lightning הוחלף בחיבור מסוג USB-C, בדומה לאייפד אייר שהוכרז בשנה שעברה. 

כמו כן, הוא זמין בגרסה התומכת בקישוריות הדור החמישי. המצלמה האחורית כוללת חיישן ברזולוציית 12 מגה פיקסל, כאשר תומך בין היתר בהקלטה באיכות 4K. בחלקו הקדמי של המכשיר ישנה מצלמת 12 מגה פיקסל, התומכת גם היא בפיצ'ר הממקם את המשתמש במרכז הפריים, לצד מערכת רמקולים חדשה. במקביל, הושקה סדרת כיסויים דקים חדשה למכשיר, אשר תומך גם בדור השני של האייפד אייר.

מחירו של האייפד מיני מתחיל ב-499 דולרים, ניתן להזמינו בצבעים סגול, ורוד, חלל ואפור חלל, והוא יהיה זמין בשבוע הבא.

אייפד מיני 6 (צילום: צילום מסך מתוך האתר של אפל)
אייפד מיני 6 (צילום: צילום מסך מתוך האתר של אפל)

המוצר הבא שהוצג הוא הדור השביעי של ה-Apple Watch, כאשר במקביל הוצגה גם גרסת מערכת ההפעלה החדשה שלו watchOS 8, הכוללת תכונות חדשות. המסך של השעונים החדשים גדול ב-20 אחוזים לעומת הדור הקודם, והמסגרת של המסך קטנה ב-40 אחוזים. הפינות של המסך רכות ומעוגלות יותר, בניגוד לשמועות מהתקופה האחרונה. בנוסף, המסך בהיר יותר בכ-70 אחוזים.

סדרת השעונים החדשה עמידה יותר בפני נזקים שונים, לצד עמידות בפני מים ואבק, וחיי סוללה של 18 שעות. בנוסף, המטען שודרג וכעת הטעינה מתבצעת עד 33 אחוזים מהר יותר מהדור הקודם, כאשר המטען כולל חיבור USB-C.

השעון זמין בשבעה צבעים: חצות, אור כוכבים, ירוק, כחול ואדום, כאשר הם תומכים ברצועות הקיימות של השעון. הם יהיו ניתנים לרכישה בהמשך הסתיו, כאשר במהלך האירוע לא ציינו באפל את המועד המדויק. המחיר של השעונים החדשים עומד על החל מ-399 ש"ח, והדורות הקודמים של השעונים נשארים זמינים לרכישה.

Apple Watch 7 (צילום: אפל)
Apple Watch 7 (צילום: אפל)

המוצר השלישי שהוצג באירוע הוא סדרת מכשירי האייפון 13, שנראה (בהתאם לתחזיות והדיווחים השונים) דומה מאוד לאייפון 12. ראשית הוצגו האייפון 13 והאייפון 13 מיני, הכוללים מערך צילום כפול, כאשר המצלמות ממוקמות באותו המקום כמו באייפון 12. הם יהיו זמינים בחמישה צבעים - ורוד, כחול, חצות, אור כוכבים ואדום, וגודלי המסך הם 5.4 ו-6.1 אינץ' (בהתאמה). למרות הדימיון, ישנו שוני חיצוני קל, כאשר המגרעת, בה ממוקם חיישן ה-Face ID, קטנה ב-20 אחוזים. 

שני המכשירים כוללים מסך מתקדם יותר, בהיר ב-20 אחוזים ומציג תצוגה משופרת ויעילה יותר מבחינת צריכת האנרגיה. כמו כן, הם מצוידים במעבר A15. כמו כן, המכשירים מציגים תמיכה בקישוריות הדור החמישי - 5G, לצד חיי סוללה משופרים. לדברי החברה, האייפון 13 מציג חיי סוללה ארוכים בשעתיים וחצי 2.5 מהדור הקודם, בעוד שגרסת המיני מציגה שיפור של שעה וחצי. 

מחיר האייפון 13 מיני עומד על החל מ-699 דולרים ומחירו של האייפון 13 עומד על החל מ-799 דולר. נפח הזיכרון מתחיל ב-128 ג'יגה, כאשר לראשונה נוסף מכשיר בנפח 512 ג'יגה. המכירה המוקדמת תחל ביום שישי הקרוב, ויגיעו ללקוחות שבוע מאוחר יותר. 

אייפון 13 (צילום: אפל)
אייפון 13 (צילום: אפל)

אחרי הצגת שני הדגמים הראשונים, הוצגו שני דגמי הפרו - אייפון 13 פרו, ואייפון 13 פרו מקס. הם מצוידים במערך צילום משולש, כאשר המגרעת בחלקם הקדמי קטנה בכ-20 אחוזים לעומת האייפון 12. השניים מצוידים במעבד A15, והמסך שלהם תומך בקצב רענון של 120 הרץ, כאשר ניתן להורידו במטרה לשמור על הסוללה. גדלי המסכים של המכשירים הם 6.1 ו-6.7 אינץ' (בהתאמה), והם זמינים בצבעים גרפיט, זהב, כסף וכחול סיירה.

אייפון 13 פרו (צילום: אפל)
אייפון 13 פרו (צילום: אפל)

מעבד ה-A15, מערכת ההפעלה iOS 15 והסוללה שגדלה שיפרו את חיי הסוללה של המכשירים, כאשר דגם הפרו מחזיק שעה וחצי יותר מקודמו, ודגם הפרו מקס - שעתיים וחצי. מדובר כאמור, בחיי הסוללה הארוכים ביותר שהיו זמינים במכשירי אייפון. האייפון פרו יעלה החל מ-999 דולרים, ודגם הפרו מקס יעלה החל מ-1,099 דולרים, ונפחי הזיכרון ינועו בין 128 ג'יגה ל-1 טרה. הרכישה המוקדמת של המכשירים תחל ביום שישי הקרוב, כאשר הם יגיעו ללקוחות שבוע לאחר מכן.