רציתי לשנות את כללי המשחק: קרן רובין בת ה-31 מתל אביב שימשה בעבר כדוגמנית במספר סוכנויות מוכרות, ועבדה במילאנו באופן עצמאי. "יש לי ילדה בת שנתיים, ובמהלך חופשת הלידה חשבתי על דבר שלא היה זמין בעולם הדוגמנית עד כה", הסבירה, "התחלתי לדגמן בגיל 15 ובעצם עד היום עדיין ישנו תיווך של סוכנות דוגמנות, כאשר בעצם בתחומים רבים ניתן לוותר כיום על התיווך ולפנות ישר למקום או לנותן השירות".

בעצם, כמו וולט ו-Air BNB:
"בדיוק. היום בעצם אם אני בעלת עסק שמחפשת דוגמנים לקמפיין שלי, אני צריכה בעצם לפנות לסוכן הדוגמנות והוא מבצע את התיווך ביני לבין הדוגמנים. זו הסיבה שהחלטנו בעצם להשיק את האתר והאפליקציה שלנו - Pose - שמחברים בין בעלי העסקים לבין הדוגמנים".

לדבריה, מדובר בעצם בשינוי כללי המשחק בעולם הדוגמנות. "בזכות השירות שלנו, כל אחת ואחד יכולים להירשם בלי שום סינון", הסבירה, "היום בעצם אלו שרוצים לדגמן צריכים לקבל אישור במרכאות, לכך שהם עומדים בסטנדרט היופי המסוים". היא הוסיפה: "מדובר בשינוי, לא רק מהמובן של מקרים כמו פרשת שי אביטל, אלא זו באמת דרך להציף סגנונות יופי שונים שבדרך כלל לא זמינים בסוכנויות השונות, כמו מגוון של מידות וצבעי עור, לצד טווח גילאים מגוון יותר".

בנוסף, האפליקציה של רובין חוסכת את דמי התיווך שגובים הסוכנים. "יש חוסר שקיפות בין הלקוחות לבין הסוכנויות, כי בעצם לא כל הכסף מגיע לדוגמנית בסופו של דבר, הסוכנים גובים גם עשרות אחוזים מהחוזים", הדגישה, "אנחנו חוסכים את התיווך גם מהמובן של יצירת הקשר בין העסק לדוגמן - הלקוח הוא זה שבוחר את הדוגמנים שמתאימים לו ופונה אליהם ישירות".

קרן רובין (צילום: מיטל אזולאי)
קרן רובין (צילום: מיטל אזולאי)

איך התהליך מתבצע?
"דוגמנים נכנסים לאתר ובונים לעצמם עמוד פרופיל, הכולל בוק ועבודות שעשו בעבר, ומציינים את הסכום המבוקש ליום צילום. יש כיום באתר 500 דוגמנים ודוגמניות, ואנחנו המאגר הגדול ביותר בארץ. השירות חינמי לבעלי העסקים, והדוגמנים רוכשים מנוי חודשי לאתר בסכום סמלי, מעין דמי רצינות".

איזה תגובות קיבלת?
"היו מקרים של דוגמניות חסרות ביטחון שתהו האם הן יפות מספיק, ולעיתים נרשמו בסוכנויות דוגמנות שונות (עוד לפני פרשת שי אביטל) וחזרו אלינו אחר כך. בפלטפורמה שלנו הדוגמנים מקדמים את עצמם ועובדים בעצם כפרילנסרים, כאשר הם לא נתונים לחסדיהם של הסוכנים".

שי אביטל (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
שי אביטל (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

"המערכת שלנו מאפשר סינון לפי מאפיינים מסוימים, כולל מחיר, כאשר באתר ישנם גם דוגמנים בתחילת דרכם, שמוכנים להצטלם בחינם כדי לבנות לעצמם בוק", הסבירה רובין, "ככה אנחנו מונעים מצב, שיכול לקרות בסוכנות, בו הדוגמנים נשלחים לקורסים שונים ומשלמים אלפי שקלים, כאשר הסוכנות לא מאמינה בהם ולא יוצא מזה כלום בסוף".

היא סיכמה: "הכל תלוי בעצם בדוגמן עצמו, ובכמה הוא או היא דוחפים את עצמם ועובדים. מי שלוקח את זה ברצינות יכול בפירוש להצליח. יש פה הזדמנות שווה לכולם".