כעבור שעות של תקלה עולמית: לאחר שהאפליקציות הפופולריות WhatsApp, פייסבוק ואינסטגרם קרסו אתמול, ועל כן, לא ניתן היה לרענן את האפליקציות, לשלוח הודעות או לפרסם תגובות, כבר מהשעה 19:00 לערך, הבוקר (שלישי) הודיעו החברות על חזרה הדרגתית לפעילות. ההערכה היא כי התקלה נגרמה בעקבות שגיאת קונפיגורציה. 

בהודעה מטעם פייסבוק הבוקר נמסר: "השירותים שלנו ברשת חזרו לעבודה במלואם. להפרעה לתנועה ברשת הייתה השפעה על הדרך שבה מרכזי המידע שלנו מתקשרים, מה שגרם לשירותים שלנו להפסיק לפעול".

סמוך לשעה 01:00 בלילה שבין שני שלישי החלו להתפרסם דיווחים ברחבי העולם כי התקלה תוקנה וכי הגישה לאתרים שנפלו חזרה. פייסבוק הייתה הראשונה שחזרה לפעילות חלקית ואחריה גם אינסטגרם. עם זאת, נראה כי ווטסאפ עדיין סובלת מהתקלה ואינה זמינה. 

פייסבוק כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "לקהילה הענקית של אנשים ועסקים ברחבי העולם התלויים בנו: אנו מצטערים. עבדנו קשה לשחזר את הגישה לאפליקציות ולשירותים שלנו ושמחים לדווח שהם חוזרים לרשת עכשיו. תודה שאתם לא מוותרים עלינו".


מטעם פייסבוק נמסר אמש כי החברה ערה לתקלה הרווחת בפלטפורמות השונות. דובר החברה הוסיף כי "אנו עובדים על מנת לטפל בבעיה במהירות האפשרית, אנו מתנצלים על אי הנוחות".

על פי דיווח בניו יורק טיימס, שני עובדים ממערך האבטחה של חברת פייסבוק טענו כי לא סביר כי מתקפת סייבר היא זו שגרמה לתקלה העולמית. לטענתם, מאחר והטכנולוגיות המשמשות כל אחת מהאפליקציות הן שונות, לא יתכן כי פעילות נגד אחת מהן תשפיע על היתר.

בסדרת ציוצים, גרס המנהל הטכנולוגי הראשי של חברת Cloudflare, חברת תשתיות אינטרנט, כי הבעיה נעוצה ככל הנראה בשרתי חברת פייסבוק, ובכך נמנעה גלישתם של משתמשים. כמו כן, בטוויטר, שהפעילות בו הפכה תוססת מאז התקלה, נעשה שימוש בהאשטג #facebookdown, עד כדי שדורג בין הראשונים בטרנדים.

לפני כחודש, אירעה תקלה דומה ברשת החברתית אינסטגרם, כאשר משתמשים מרחבי העולם התלוננו כי הם אינם מצליחים להשתמש כראוי באפליקציה.