קרין נהון, נשיאת איגוד האינטרנט הישראלי, התייחסה היום (שלישי) בראיון לינון מגל ובן כספית ברדיו 103FM לתקלה החריגה שהשביתה את הרשתות החברתיות פייסבוק, ווטסאפ ואינסטגרם לכמה שעות. 

לדברי נהון "ישראל היא מהאומות שאחוז השימוש ברשתות אלה מגיע ל-90 אחוז ומעלה". נהון טענה כי "כל תיאוריות הקונספירציה לפיהם זה נעשה בכוונה, אז לא. זה היה יום שחור של פייסבוק. הגענו לעידן המקלות והאבנים ומי שחייך מהצד באירוניה היה ג'ק דורסי מטוויטר. רוב האנשים התרכזו לטוויטר, מספר קטן מהם עבר לטלגרם, אבל רובם הגיעו לטוויטר שהייתה הפלטפורמה האלטרנטיבית".



נהון הסבירה על התקלה ועל ההשלכות שלה: "הייתה טעות קונפיגורציה, כמה טכנאים יאבדו את עבודתם, כנראה מוכשרים. אף אחד לא דיבר על כך שכולם נפלו בבת אחת. ראינו שבגלל טעות טכנולוגית שלושת השירותים הגדולים ביותר נפלו. פייסבוק אמרו ליחידת ההגבלים העסקיים בארה"ב כשהם קנו כשקנינו את ווטסאפ שהם שתי ישויות נפרדות". 

לטענת נשיאת איגוד האינטרנט הישראלי, "זה מראה את הריכוזיות של חברה כמו פייסבוק ומה המשמעות שלה לחיים ולעסקים שלנו. הרבה עסקים קטנים שחיים מפייסבוק בעצם קרסו אתמול, ללא יכולת לחזיר את ההפסדים הכלכליים שלהם. אני מניחה שעכשיו יתחילו לדבר על העלות הכספית. שעה מתחילת הקריסה, קבוצה שבוחנת את הנזק הכלכלי דיברה על 160 מיליון דולר. המניה של פייסבוק התרסקה בחמישה אחוזים וכעת מדובר על מיליארדי דולרים".

עוד אמרה נהון כי לדעתה "אנחנו נצטרך לייצר אלטרנטיבות, לא ייתכן שחברה אחת מרכזת בידה כל כך הרבה כוח. אנשים לא מבינים את המשמעות ואומרים שזה לא משנה, אבל כשכל הכיתה של הבן נמצאים בווטסאפ אתה חייב להיות שם. אני חושבת שאנחנו חוזרים לרגולציה, חזרה ליחידות ההגבלים העסקיים בארה"ב, לא יהיה מנוס והם יצטרכו לשנס מותניים ולעשות את מה שניסו לא לעשות כל השנים האלה - למזער את הכוח של פייסבוק".

סייעה בעריכת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm