בדרך למאדים עוצרים במצפה רמון: שישה אסטרונאוטים ואסטרונאוטיות אנלוגיים, שנבחרו והוכשרו בקפידה, ייכנסו היום (ראשון) לתחנת מחקר ייחודית בעולם, שנבנתה במיוחד במצפה רמון. הם צפויים לשהות בתוך תחנת המחקר, שנבנתה במכתש רמון, למשך כחודש ימים (עד סוף חודש אוקטובר) במהלכם יבצעו שורה של ניסויים מדעיים וטכנולוגיים פורצי דרך.

הניסויים ידמו סוגיות ופעולות נבחרות המתוכננות במשימות מאוישות עתידיות למאדים, ויהוו בסיס לבדיקות וניסויים למשימות פלנטריות עתידיות, חשיפה בינלאומית של טכנולוגיה ומדע ישראלים בתחומי החלל, והקמת תשתית לתכנית חינוכית בנושאי חקר החלל לתלמידי ישראל.

הדמיית מאדים במצפה רמון (צילום: OeWF: Florian Voggeneder)
הדמיית מאדים במצפה רמון (צילום: OeWF: Florian Voggeneder)

הדמיית מאדים במצפה רמון (צילום: OeWF: Florian Voggeneder)
הדמיית מאדים במצפה רמון (צילום: OeWF: Florian Voggeneder)

משימת מארס ישראל, AMADEE-20, שיתוף פעולה בין פורום החלל האוסטרי וסוכנות החלל הישראלית שבמשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה ובשיתוף מצפה רמון ועמותת די-מארס שבנתה את מבנה ההאביטאט הייחודי. זו המשימה האנלוגית ה-13 למאדים של פורום החלל האוסטרי, והיא תתבצע על שטח אנלוגי למאדים, על ידי צוות אסטרונאוטים מצומצם ומאומן היטב. באמצעות חלליות החלל בגרסת האבטיפוס שפותחו במיוחד עבור מאדים על ידי פורום החלל האוסטרי, האסטרונאוטים האנלוגיים יבצעו מעל ל-20 ניסויים בתחומי הביולוגיה, הרפואה, הפסיכולוגיה, הגיאולוגיה וההנדסה - מדובר בניסויים של 200 חוקרים מ-25 מדינות שונות, בהן כמובן ישראל. 

על מנת לבצע את הניסויים על פני השטח של "מאדים", יצטרכו האסטרונאוטים האסטרונאוטיות האנלוגיים בכל יציאה שלהם מתחנת המחקר, ללבוש חליפות מיוחדות שיספקו להן חמצן (וזאת בדומה לתחנת החלל הבינלאומית). בכדור הארץ, יהיה במהלך כל הפרויקט, חדר בקרה מאויש 24/7 על מנת לעקוב אחר מצבם של הצוות והתקדמות הניסויים. האסטרונאוטים האנלוגיים יקבלו תמיכה מצוות "תמיכה באתר", אך אלה לא יקיימו עימם אינטראקציה, זאת במטרה לשמור על הבידוד. מרכז התמיכה של המשימה של הפורום באינסברוק שבאוסטריה ינטר את המשימה ויפעל בתור המתווך בין מוסדות המדע והחוקרים המשתתפים במשימה.