השחקן האמריקאי מייקל ג'יי פוקס השתתף בכנס השנתי VMworld 2021 של חברת VMware וסיפר על התמודדותו עם מחלת הפרקינסון, שבה חלה בשיא הקריירה שלו, בגיל 29, ובגללה נאלץ לפרוש ממשחק. בהופעתו הפומבית הראשונה של פוקס מאז חודש נובמבר 2020, בעת שיצא לאור ספרו "אין זמן כמו העתיד" (No Time Like the Future), הוא חשף בשיחה עם סמנכ"לית השיווק של VMware קרול קרפנטר כי הוא אינו מפעיל מחשב, שכן הוא אינו מסוגל להקליד או להשתמש במסך מגע בגלל המחלה, וטכנולוגיית זיהוי הקול אינה בשלה ומדויקת מספיק. "נדרשת עדיין פריצת דרך שתאפשר למחשב לקרוא את המחשבות שלנו", הוסיף פוקס בחיוך.

פוקס מתאר את הסימנים הראשונים להופעת הפרקינסון בגופו: "התחלתי להרגיש את הזרוע שלי והכתף שלי, הלכתי לנוירולוג, הוא עשה לי בדיקות ואז הוא אמר לי שיש לי עוד עשר שנים לחיות וזה פשוט הימם אותי. לא ידעתי מה לחשוב שכן הוא הסביר שהמחלה פרוגרסיבית ולא ניתן לדעת באיזו מהירות היא תחמיר. אני נשאר אופטימי, בוחר להיות שמח, להיות מעורב ולסייע לאחרים להתמודד. התעמלות חשובה, חשוב לנוע הרבה ולא להיכנע למחלה, לא ללכת למקום החשוך הזה".

פוקס נרתם לסייע לריפוי מחלת הפרקינסון והקים בשנת 2000 את קרן מייקל ג'יי פוקס למחקר מחלת הפרקינסון, והוא פועל לקידום המודעות למחלה והאמצעים לריפויה. על במת הכנס סיפר פוקס כי "כיום יש התמקדות במציאת דרך לזהות אינדיקטור שנוכל להגדיר אותו ולבודד אותו ויוכל לחזות את המחלה, למשל בתחום של מציאת הבסיס לווירוס.

"אני לא מבין במדע או בעסקים אבל אני מבין שצריך לגייס יותר כסף. חלק מהתורמים הגדולים הם חולי פרקינסון שמחפשים טיפול גם לעצמם, להילחם נגד שיתוק או לשפר את החיים והחוויות שלהם. בקרן שלי בנינו מנגנון לגיוס כספים וליצור בריתות עם כל הקהילות ובעלי העניין. חשוב שכל חולה ידווח על מאפייני המחלה שלו כדי שנוכל למצוא דפוסים, כמו הדפוס של איבוד חוש הריח שהתגלה בקרב חולי קורונה".

סיסמת הכנס הייתה "דמיין" (Imagine) והיא משמשת כהשראה גם למייקל ג'יי פוקס. "אני חושב שהשינוי בכל תחום אפשרי, ומבחינה תיאורטית אפשר לשנות - ולשנות בגדול", אמר.