הטלוויזיה החדשה מבית Samsung, ה־NEO QLED, מדגישה בצורה הטובה ביותר את המהפכה שעבר "המסך הקטן" בשנים האחרונות, שהפך למרכז התרבות של הבית - עם יכולות גיימינג משופרות ויכולות חיבור מתקדמות לשאר המכשירים החכמים.

סקרנו את ה־NEO QLED QN90A 4K בגודל 65 אינץ', ומעבר לחוויית הצפייה הנהדרת ואיכות התמונה הגבוהה, מצאנו לא מעט פיצ'רים שהקלו על החיים.

מבחינת עיצוב מדובר במכשיר יפהפה, עם מסגרת דקה מאוד שלא מורגשת כלל על המסך. ניתן כמובן להצמיד את הטלוויזיה לקיר הבית או להשתמש ברגלית כדי להציב אותה על משטח. בלי קשר להיותה טלוויזיה, מדובר בפריט עיצובי מדליק לבית – במיוחד שלוקחים בחשבון את "מצב אווירה", שמאפשר לכם להציג תוכן דקורטיבי כמו יצירות אומנות או תמונות אישיות. שלט הטלוויזיה נטען באמצעות השמש בעזרת משטח קליטה מיוחד – השלט מאפשר כניסה מהירה לנטפליקס ולאמזון פריים ותומך גם בפקודות קוליות בצורה חלקה מאוד.

מבחינת איכות התמונה מדובר בתענוג לעיניים – ההתפתחות של NEO QLED מגיעה עם טכנולוגיית מטריצת Quantum, השולטת באופן מדויק ב־Quantum Mini LED (המיני נורות הזעירות החדשות), ובאמצעות בקרת תאורה מדויקת אנחנו נהנים מפירוט רב הן בסצנות החשוכות ביותר והן בסצנות הבהירות ביותר. בנוסף, מעבד ה־Quantum של Samsung עם למידה עמוקה מתאים את עצמו לתנאי הצפייה שלכם ומשפר את התכנים שלכם באמצעות AI, כך שתמיד תקבלו רזולוציית 4K מלאה ויכולות HDR מתקדמות שממש מכניסות חיים בצבעים בסצנות השונות.

יתרון נוסף הוא טכנולוגיית מניעת ההשתקפות, כך שמיקום את הטלוויזיה ליד החלון כבר לא יגרום לכם לבעיות בחוויית הצפייה גם ביום שמשי במיוחד. השיפורים הם לא רק ויזואליים - לטלוויזיה מערכת צליל דינאמית, תלת־ממדית וחכמה, שמתאימה את עצמה לתנאים בחדר בצורה מדהימה.

כאמור, ה־ NEO QLED היא יותר מרק טלוויזיה – היא מרכז תרבות ועבודה לבית. המסך מזהה באופן אוטומטי את המחשב ומאפשר חיבור מהיר וקל באמצעות שיקוף, כך שניתן לגשת לקבצים, לצפות בתכנים ואפילו לשתף עם עמיתים לעבודה או חברים. לא רק את המחשב ניתן לחבר במהירות אלא גם את הטלפון הנייד, ולעבוד על המסך הגדול בנוחות מקסימלית.

מעבר ליכולת הורדת האפליקציות המוכרת מעולם הטלוויזיות החכמות, ל־NEO יכולות מובנות נהדרות כמו האפשרות לפצל את המסך ולצפות בטלוויזיה תוך כדי שאתם משחקים או צופים ביוטיוב – אפליקציה שעשיתי בה שימוש כמעט אינסופי. בנוסף יש אפשרות להקליט תכנים לכונן חיצוני, כך שקיבלתם גם ממיר פרטי וקל לשימוש.

מבחינת עולמות הגיימינג מדובר בחוויה נהדרת, במיוחד עם הקונסולות החדשות התומכות ברזולוציית 4K. יחס מסך של 21:9 ו־32:9 מספק את שטח הצפייה הנוסף עבור חוויית הגיימינג שאתם צריכים כדי לנצח. תוכלו למטב את חווית המשחק שלכם עם סרגל המשחקים - תפריט שמופיע על המסך ומאפשר לכם לבצע התאמות בזמן אמת ליחס המסך, לבדיקת השהיית קלט, ל־FPS, ל־HDR, להגדרות של אוזניות אלחוטיות ועוד. המחיר המומלץ לצרכן הוא 8,790 שקל.