צפרא כץ, מנכ”לית תאגיד "אורקל" העולמי, רמזה בכנס השנתי של הג’רוזלם פוסט כי הודעה גדולה צפויה להתקבל בקרוב בכל הנוגע למרכז הנתונים עבור הענן הציבורי של החברה, שהוקם בירושלים. “חשבנו שזה קריטי עבור ביטחון המדינה ועבור אזרחיה שנעשה את ההשקעה הזו אפילו לפני שהחתמנו לקוח אחד”, אמרה. “האמנו שזה הכרחי לנוכח הפרופיל הביטחוני של ישראל”.

ענקית הטכנולוגיה אורקל הודיעה בפברואר האחרון כי תהיה הראשונה לפתוח מרכז נתונים ייעודי לטובת הענן הציבורי הראשון בישראל, לצד חברת "בינת תקשורת". מרכז הנתונים, שישתרע על פני ארבע קומות בעומק של חמישה מטרים מתחת לאדמה, נועד לספק שירותי ענן מתקדמים לחברות ומשרדי ממשלה בתחומי הביטחון, הבנקאות, הביטוח והטכנולוגיה.

כץ, שנולדה בחולון להורים יוצאי שואה, הפכה למנכ”לית אורקל ב-2014. בכנס סיפרה שלאורקל יש תרבות ותיקה של אבטחה. “כבר עשורים אנו אומרים שאתה לא יכול לאבטח מערכת רק על ידי זה שתנעל את הדלתות והחלונות”, אמרה. “אתה צריך שיהיה לך בסיס של פלדה. לכן לענן שלנו יש טכנולוגיות מיוחדות שלא מאפשרות למשתמשים אחרים, ואפילו לא לנו, מפעילי הרשת, לקבל גישה לנתונים. זו הסיבה גם שהמערכות שלנו הן אוטונומיות. אחת הדרכים העיקריות שבהן האנשים הרעים - מדינות או פושעים – מצליחים להיכנס פנימה היא על ידי טעות אנוש. אז בנינו את המערכות שלנו כך שלא יאפשרו טעות אנוש.

“זו תקופה מדהימה בשביל טכנולוגיה מתקדמת בכל רחבי העולם”, סיכמה כץ.