חברת AIR הישראלית חשפה את רכב הבכורה שלה - AIR ONE - ומודיעה כי החלה בהרשמה מוקדמת לרכישת דגם הרכב הדו־מושבי. AIR ONE הוא כלי טיס חשמלי בעל יכולת המראה ונחיתה אנכית (eVTOL).

בעוד תעשיית ה־eVTOL צוברת תאוצה תוך מיקוד חזק במוניות אוויר ושימושים מסחריים אחרים, AIR מציעה פתרון ייחודי ושמה בידי המשתמש את החופש לטוס בעצמו עם AIR ONE, המיועד לפנאי, ספורט וטיסות יומיומיות. "אנחנו חייבים להרחיב את עולם התחבורה גם אל האוויר, אבל כדי להגיע לשם, אנחנו צריכים לבנות אמון בקרב הצרכנים בטכנולוגיית ה־eVTOL כשימוש לגיטימי של תחבורה יומיומית, ולפתח כלי רכב אוויריים בקנה מידה המוני - זהו החזון" ציין רני פלאוט, מנכ"ל ושותף מייסד בחברה.

הדגם הראשון של החברה הוא רכב דו־מושבי חשמלי וספורטיבי, המציע טווח של 160 קילומטר בטעינה אחת, במהירות מרבית של 250 קמ"ש וזמן טיסה של כשעה. בלב מערכת בקרת הטיסה נמצאת תוכנת Fly by Intent של החברה, המבצעת פונקציות בקרה וניווט מורכבות, כך שהשימוש אינו מוגבל לבעלי מיומנות גבוהה וטייסים מקצועיים. מאפייני בטיחות נוספים כוללים מערכת ניטור מבוססת בינה מלאכותית, אשר תבצע בדיקות מקיפות ברכב ותחליף פעולות תחזוקה ותפעול סבוכות, וזאת כדי להבטיח בטיחות מרבית גם לרוכשים מיומנים פחות.

AIR ONE מבוסס על טכנולוגיות וטכניקות ייצור מתעשיות הרכב והתעופה, והוא מתוכנן בבסיסו להיות רכב מהנה, בטוח ויומיומי, העומד בכל תקני התעופה. AIR עובדת זה שנתיים עם רשות התעופה האמריקאית (ה־FAA), והיא צפויה לחתום איתה בקרוב על אישור מסוג G1 כחלק מתהליך התקינה של הכלי.