ענקית הטכנולוגיה אנבידיה (NVIDIA) הכריזה על הדור הבא לטכנולוגיית הגיימינג בענן (Cloud Gaming) מבית החברה, המביאה את ביצועי כרטיס המסך העוצמתי NVIDIA GeForce RTX 3080 לפלטפורמת GeForce Now באמצעות מנוי GeForce Now RTX 3080.

מנוי ה-GeForce Now RTX 3080 החדש יאפשר גישה לרזולוציה וקצב הרענון הגבוהים ביותר שנראו עד היום בגיימינג בענן עם תמיכה ברזולוציה גבוהה של עד 1440P בשימוש במחשבים אישיים ובמחשבי Mac, ותמיכה ברזולוציה של עד 4K HDR באמצעות השימוש במזרים המדיה NVIDIA Shield. כמו כן, ישנה תמיכה בקצב ריענון גבוה של עד 120 הרץ – הן במחשבים והן בסמארטפונים, תוך שמירה על זמני השהייה נמוכים היכולים להגיע לפחות מ-60 מילי-שניות.

אלו מתאפשרים באמצעות מחשב העל העוצמתי ביותר המיועד לגיימינג (Gaming Supercomputer), המורכב מ-GeForce Now SuperPods. כל אחד מיחידות אלו יכיל למעלה מ-1,000 כרטיסים גרפיים המספקים כוח עיבוד גרפי חסר תקדים של יותר מ-39 פטהפלופס (Petaflops). כיום, שירות GeForce NOW מונה יותר מ-1,100 משחקים שונים, כשבכל שבוע נוספים לשירות עוד ועוד משחקים. בין אלו הזמינים כיום ניתן למצוא משחקים פופולאריים ומוכרים, החל מ-Fortnite ו-DOTA 2, דרך Apex Legends ועד Destiny 2. 

כמו כן,  מנויי GeForce Now יוכלו ליהנות ממגוון משחקים חדשים בעתיד, בהם Far Cry 6, New World, Marvels Guardians of the Galaxy, Dying Light 2, Battlefield 2042 ועוד. בנוסף, שירות הגיימינג בענן של אנבידיה מציע גם תמיכה במגוון טכנולוגיות מבית אנבידיה, בהן Ray Tracing ו-DLSS, זאת במשחקים הנתמכים.

"תחום הגיימינג נהנה מצמיחה של עשרות שנים, כאשר התפתחות הטכנולוגיה הופכת חוויות משחק מסוגים חדשים לאפשריות. יש היום יותר ז'אנרים מתמיד, והקו בין גיימינג, ספורט, אומנות וחברה מטשטש בזכות משחקי וידאו", אמר ג'נסן וואנג, מנכ"ל ומייסד אנבידיה, "בזמן שאנו ממשיכים להניע את טכנולוגיות הגיימינג המתקדמות ביותר באמצעות GeForce RTX, השקענו משאבים רבים בעשור האחרון על מנת לשפר ולהרחיב את יכולות הגיימינג בענן באמצעות GeForce NOW, ולאפשר למשתמשים את פלטפורמת המשחק הטובה ביותר לכל אחד עם מחשב. אני נרגש להכריז על הדור השני של GeForce NOW SuperPOD – זוהי קפיצה משמעותית קדימה".

מנוי GeForce Now RTX 3080 יהיה זמין החל מחודש אוקטובר ברחבי צפון אמריקה, ובאירופה בחודש דצמבר. ניתן לרכוש את התוכנית במנוי חודשי בעלות של 9.99 דולר, לצד מנוי בתשלום חצי שנתי בעלות של 99.99 דולר.

מלבד ההכרזה על הגרסה החדשה לטכנולוגיית GeForce Now, באנבידיה מתכוונים לקיים ב-8-11 בחודש נובמבר הקרוב את כנס הטכנולוגיות השנתי של החברה, GTC 2021. בכנס, מלבד הכרזות וחידושים בתחומי הבינה המלאכותית, תקיים החברה שורה של סשנים והרצאות שיעסקו בעתיד הגיימינג. בין הדוברים יהיה גם מנכ"ל אפיק-גיימס (Epic Games), טים סוויני, שידון על עידן ה-Metaverse בענף הגיימינג ונציגים נוספים מחברות מפתח בתעשיית הגיימינג כגון Eidos, Electronic Arts, Roblox Corporation, Tencent ועוד. ההרשמה לכנס, שיתקיים באופן וירטואלי, הינה חינם.