חברת הביוטק הישראלית Immunai (אימיונאיי) הודיעה על גיוס סבב B בגובה 215 מיליון דולר לפי שווי של מעל מיליארד דולר. החברה פיתחה מערכת המבוססת על שילוב טכנולוגיות בינה מלאכותית ואימונולוגיה, המאפשרת "להאיץ פיתוח של תרופות חדשות במיקוד על המלחמה בסרטן".

הגיוס הובל על ידי Koch Disruptive Technologies, בהשתתפות המשקיעים: Talos VC, 8VC, Alexandria Venture Investments, Piedmont ו־ICON. זהו סבב גיוס ההון השני של החברה בשנה הנוכחית. מוקדם יותר השנה דיווחה Immunai על גיוס של 60 מיליון דולר. הגיוס הנוכחי מביא את סך גיוסי החברה ל־295 מיליון דולר מאז הקמתה.

בינה מלאכותית למיפוי ופענוח מערכת החיסון (צילום:  Immunai )
בינה מלאכותית למיפוי ופענוח מערכת החיסון (צילום: Immunai )


"בשנה האחרונה רשמנו התקדמות משמעותית לעבר משימת הליבה שלנו - הבנת מערכת החיסון, החיונית להבנת בריאותנו", אמר מנכ"ל החברה, ד"ר נועם סולומון. "ההשקעה הנוכחית תשמש להמשך פיתוחה של פלטפורמת האקטואריה שבנינו, המאפשרת לחברות תרופות וביוטכנולוגיה להאיץ את תהליך פיתוח התרופות ולהעריך את פוטנציאל השוק שלהן", הוסיף.

חברת Immunai מיפתה את מערכת החיסון האנושית ויצרה את AMICA, מאגר התאים האימונולוגי־קליני הגדול מסוגו בעולם, ומתוכו, באמצעות מנוע למידה חישובית מתוחכם, מזהה immunai מנגנוני פעולה חדשים המסבירים מחלות ומטרות שונות בתחום פיתוח התרופות.
ל־Immunai שיתופי פעולה עם חברות ביוטכנולוגיה ומוסדות אקדמיים מובילים, בהם חברות תרופות מ־Fortune 100 ומוסדות אקדמיים מובילים: הרווארד, סטנפורד, ממוריאל סלואן קטרינג ומכללת ביילור לרפואה.

Immunai הוקמה ב־2018 על ידי ד"ר נועם סולומון, המשמש כמנכ"ל החברה, ולואיס וולוך, המשמש כסמנכ"ל טכנולוגיות. השניים יוצאי הפקולטות למתמטיקה ומדעי המחשב ב־MIT והרווארד.

אל השניים הצטרפו כמייסדים פרופ' אנסומן סטפטי מאוניברסיטת סטנפורד, מומחה באימונולוגיה, ד״ר דניאל וולס, ביולוג חישובי במכון פארקר לחקר הסרטן, והאימונולוג פרופ' דן ליטמן. כמו כן, בחודש יולי השנה הצטרף לדירקטוריון החברה רוברט לאנגר, אחד ממייסדי חברת התרופות מודרנה ומהמהנדסים הכימיים המובילים של המאה ה־21.