הפולסים משפיעים על זרימת הדם באזור המטופל ובכך מסייעים לשקם את הפעילות התוך־תאית והבין־תאית להפחתת כאבים. את המכשיר מייבא לארץ יקי עזריה, בעבר הבעלים של המרכז הרפואי הרב־תחומי, לפני שנמכר לשורש שירותי רפואה. מכשיר ה־Pain Free נמצא במרפאתו של ד"ר רפי קרזסו, ברשת מרפאות שר"פ פלוס, אצל יו"ר האגודה לריפוי סיני נועם עזרא, וברשת מרפאות אלטרנטיבה, לצד מרפאות נוספות ברחבי הארץ.

בחברה הסבירו כי הטיפול בפולסים אלקטרומגנטיים יעיל במטופלים הסובלים בין היתר מכאבי ראש ומיגרנות, פיברומיאלגיה, דלקת מפרקים או גידים, בעיות הגיל השלישי, פריצות דיסק, בלט דיסק, כאבי גב, כאבי צוואר, כאבי כתפיים - כולל כתף קפואה, פציעות ספורט, שחיקת סחוס וכאבים לאחר ניתוחים אורטופדיים.

הם הוסיפו כי הבשורה בטיפול בפולסים אלקטרומגנטיים באמצעות PEMF, מכשיר הדומה למכשיר MRI, היא שעל ידי הפעלה של שדה אלקטרומגנטי בתדירות קבועה ניתן להסדיר את הפעילות של המטען החשמלי של התאים הפגועים.

לאחרונה יצאו שני מחקרים המצדדים בחשיבות הטיפולים. המחקר הראשון מתבסס על ניסוי שנערך באוניברסיטת אוקספורד והוכיח שכטיפול נלווה באוסטאוארתריטיס של הברך, הייתה לטיפול השפעה מועילה על כאב, נוקשות ותפקוד גופני, וזאת בקרב מטופלים עם שחיקת סחוס.

ספריית קוקרן, הידועה במחקריה הרפואיים, פרסמה תוצאות ניסוי שלפיהן לטיפול PEMF השפעה מועילה על כאב, נוקשות ותפקוד גופני בקרב מטופלים עם שחיקות סחוס.

נועם עזרא, יושב ראש האגודה לריפוי סיני מסורתי, מדגיש את העובדה שהשימוש בפולסים אלקטרומגנטיים משפיע על הדיקור הסיני ומושפע ממנו.