בית המשפט לערעורים בארצות הברית קבע במהלך הלילה (בין שני לשלישי) כי הדיון בתביעה שהגישו בוואטסאפ נגד חברת NSO הישראלית יכול להימשך, זאת מפני שהחסינות הניתנת לממשלות זרות, מעמידה בפני דין אזרחי בארה"ב, אינה תקפה במקרה זה. ההחלטה התקבלה בבית המשפט בסן פרנסיסקו, בהרכב של שלושה שופטים.

השופטת דניאל פרוסט, שמונתה ע"י הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ציינה: "NSO טענה כי היא צריכה להינות מהחסינות הניתנת למדינות ריבוניות, מכיוון שהיא מספקת טכנולוגיה המשמשת לאכפית החוק - פונקציה ריבונית מטבעה". היא הוסיפה: "השימושים שהלקוחות של NSO עושים עם הטכונלוגיה והשירותים השונים שלה לא הופכים את החברה ל'סוכנות' או 'כלי של מדינה זרה', כפי שהקונגרס הגדיר". השופטת הסבירה כי מסיבה זו "NSO אנה זכאית לחסינות על פי סעיף זה".

כזכור, התביעה הוגשה ב-2019, כאשר נטען בה שקבוצת NSO יצרה ומכרה פלטפורמת פריצה שניצלה פגם בשרתים שבבעלות ווטסאפ כדי לסייע ללקוחותיה לפרוץ לטלפונים הסלולריים של לפחות 1,400 משתמשים. NSO טוענת כי היא מוכרת את תוכנות הריגול שלה באופן בלעדי ללקוחות ממשלתיים.

במסמכי התביעה שהוגשו לבית המשפט בסן פרנסיסקו נכתב כי בין אותם האנשים שהחברה ניסתה לרגל אחריהם - עיתונאים, דיפלומטים, פעילים למען זכויות אדם, גורמי ממשל בכירים וכן אנשים נוספים. בוואטסאפ היו למעשה מעוניינים לחסום את NSO כך שזו לא תוכל לגשת או לנסות לגשת לשרתי פייסבוק או ווטסאפ ולחפש בהם מידע כלשהו.