צעד לא שגרתי: אפל הודיעה אמש כי תאפשר ללקוחותיה לתקן בעצמם את האייפונים שלהם. מדובר בהחלטה מפתיעה למדי, שכן עד כה אפל נהגה להחמיר בנושא תיקון המכשירים על ידי גורמים שאינם מוסמכים על ידה. בין היתר, לאחרונה נחשף כי משתמשים שיחליפו מסך לאייפון 13 במעבדה לא מורשית לא יוכלו להשתמש עוד במנגנון זיהוי הפנים (FaceID).

על פי הפרסום הרשמי של החברה, הדבר ייצא לפועל בתחילת השנה הבאה, כאשר המכשירים הראשונים יהיו דגמי האייפון 12 ו-13. בחברה ציינו מאות החלקים אשר כלולים בתוכנית.

התוכנית - המכונה Self Service Repair (שירות תיקון עצמי) - תאפשר למשתמשים להזמין מאות חלקים שונים, אליהם יצורף מדריך רשמי. התוכנית תצא לדרך בתחילת השנה הבא, תחילה בארה"ב, כאשר הרכיבים שיסופקו בשלב הראשוני הם מצלמות, מסכים וסוללות - לסדרות מכשירי האייפון 12 ו-13 בלבד. בהמשך החברה מתכננת להוסיף תמיכה במוצרים נוספים, בהם מחשבי Mac המבוססים על מעבד M1.

עם זאת, ישנה כוכבית משמעותית - שכן לדברי אפל הדרך הטובה ביותר לתקן את המכשיר היא על ידי טכנאים מנוסים בעלי הידע הרלוונטי. בהודעה נכתב: "עבור הרוב המכריע של הלקוחות, ביקור אצל ספק תיקונים מקצועי עם טכנאים מוסמכים המשתמשים בחלקים מקוריים של אפל היא הדרך הבטוחה והאמינה ביותר". הם לא ציינו האם הדבר עשוי לבטל את אחריות היצרן. 

עוד ציינו באפל, כי לקוחות שהצליחו לתקן את המכשירים בעצמם ויחזירו את החלקים - יקבלו זיכוי לרכישה הבאה באפל.