מנכ"ל אפל טים קוק חתם לפני כחמש שנים על סך סודי עם סין, כך דווח באתר The Information. על פי הפרסום, במסגרת ההסכם, קוק התחייב להשקיע במדינה 275 מיליארד דולרים, זאת במטרה להבטיח שבבייג'ינג לא יצרו את צעדיהם, לאחר שאסרה על השימוש ב-iTunes ואיימה לעשות אותו דבר לשירותים נוספים של החברה - אפסטור, אפל פיי ו-iCloud. 

אורכו של ההסכם 1,250 מילה, והוא מוגדר כ"מזכר הבנות" בין אפל, לבין הנציגות לפיתוח לאומי ורפורמות בסין. עוד עולה מהדיווח, המתבסס על ראיונות ומסמכים פנימיים של החברה, כי אפל הבטיחה להשקיע בין היתר בבניית חנויות חדשות, בהקמת מרכזי מחקר ופיתוח, ובפרויקטים בתחום האנרגיה. עפ"י סעיף נוסף, בחברה התחייבו לשלב במכשירים יותר רכיבים של יצרנים סינים, לחתום על הסכמים עם מפתחים מקומיים, לשתף פעולה עם אוניברסיטאות סיניות ולהשקיע באופן ישיר בחברות במדינה. 

כאמור, הקשים עם סין חשובים מאוד לאפל ממספר סיבות: בשטחה מיוצרים מרבית מכשירי האייפון והיא מהווה אחד השווקים הגדולים שלה. היחסים עם בייג'ינג הובילו בעבר לביקורת על אפל, כאשר בין היתר דווח מוקדם יותר השנה כי על מנת לרצות את הממשל, הסכימו בחברה לצמצם את הגנות הפרטיות למשתמשים במכשיריה במדינה. עוד דווח בניו יורק טיימס, כי מאז 2017, הוסרו למעלה מ-50 אלף אפליקציות מהאפסטור הסיני, כאשר הן נותרו זמינות למשתמשים ברחבי העולם.

אפל סירבה להגיב לדיווח