"האח הגדול" גרסת וואטסאפ? הבלוג WABetaInfo דיווח על פיצ'ר חדש ומעניין במיוחד המופיע בגרסת הבטא החדשה שיצאה למשתמשי אנדרואיד. על פי הדיווח, התוספת החדשה תאפשר למנהלי הקבוצות למחוק הודעות שנשלחו בהן ע"י משתמשים אחרים. מהפרסום אודות הפיצ'ר, שצפוי לעצבן בוודאי משתמשים רבים, עולה עוד כי מנהלי הקבוצות יוכלו למחוק הודעות שנשלחו ע"י הקבוצות בניהולם, ללא הגבלה - כלומר, ניתן יהיה למחוק הודעות שנשלחו ע"י כל אחד ואחת מהחברים בקבוצה.

מדובר בשינוי, לעומת היכולת של המשתמשים עצמם למחוק את ההודעות ששלחו בעצמם - רק מעט יותר משעה לאחר שנשלחו. עם זאת, לפי פרסומים אחרים באתר, אפשרות המחיקה תוארך לשבעה ימים ושמונה דקות לאחר השליחה. בנוסף, ההודעות שנמחקו ע"י המנהלים יציגו הודעה לפיה ההודעה המדוברת "נמחקה ע"י מנהל", זאת בניגוד להודעות שנמחקות ע"י השולח. במקרה הזה, מופיע הכיתוב "הודעה זו נמחקה" - עבור חברי הקבוצה, והמשמתמש שמחק רואה את הכיתוב: "מחקת הודעה זו".

הפיצ'ר החדש בוואטסאפ (צילום: צילום מסך מתוך Wabetainfo)
הפיצ'ר החדש בוואטסאפ (צילום: צילום מסך מתוך Wabetainfo)

הדיווח מתפרסם לאחר שבשבוע שעבר הכריז מארק צוקרברג מנכ"ל מטא (לשעבר פייסבוק) על פיצ'ר חדש בוואטסאפ, המאפשר לכם להגדיר שהשיחות שלכם ייעלמו אחרי 24 שעות, 7 ימים או 90 ימים, כברירת מחדל. עד כה המשתמשים היו צריכים באופן ידני האם הם רוצים להפעיל את התכונה הזו עבור כל שיחה ושיחה. כעת, ההודעות ייעלמו כעבור פרק הזמן שהוגדר, במידה ואחד המשתתפים בשיחה יאפשר זאת.  המשמעות היא - כי מספיק שצד אחד יהיה מעוניין בכך, כדי שההודעות יימחקו. בנוסף, ניתן יהיה לקבוע גם בקבוצות מתי ההודעות יימחקו.