"בשנתיים האחרונות תחום האי־קומרס נמצא בנסיקה משמעותית", מדגיש דוד מיכאלי, מנהל הפיתוח העסקי וההתרחבות הגלובלית ביוטפו, שמצביע על המגמות הצפויות השנה בענף הסחר האלקטרוני.

"ב־2022 האתגר של כל המותגים ימשיך להיות בקרב על תשומת לב הצרכנים", מסביר מיכאלי. "הרגולציות החדשות בתחום הפרטיות, הן ברשתות החברתיות או דרך אי־מיילים וסמסים, ימשיכו להביא לעלייה בעלות רכישת לקוח ומקסום ערך חיי הלקוח, ויגבירו עוד יותר את הפער בין ציפיות הצרכנים לפעולות המותגים".

"מדיניות הפרטיות החדשה של אפל, לצד שינויים שעשו גוגל, גרמו להגבלות מחמירות יותר על מודעות מדויקות ושיתוף דאטה", הוא מוסיף.

"מותגים יעברו לייצר חוויות יוצאות דופן, מעבר למוצר שהם מציעים, באמצעות שירות לקוחות, הטבות ללקוחות נאמנים והמלצות מותאמות אישית, וישקיעו באיסוף המידע בצורה ישירה מהלקוחות דרך שאלונים לאחר רכישה, בקשות חוות דעת ובניית תיק לקוח, כחלק ממועדון הלקוחות של המותג".

מגמה נוספת שעליה הוא מצביע היא חיבור של חוויות האונליין והאופליין. "על פי סקר צרכנים שערכנו, מעל ל־50% העידו כי הם מתכננים במהלך 2022 לשלב בצורה עקבית בין קניות אונליין ואופליין. על המותגים יהיה לחבר טוב יותר בין הערוצים ולהוריד את החיכוך בין העולמות כדי לשפר את חוויית הצרכן, שכל הזמן מצפה ליותר".

יוטפו פתחה פלטפורמת שיווק המיועדת למסחר מקוון, ומכילה פתרונות לחוות דעת, מועדוני לקוחות, חבר מביא חבר, שיווק בסמס ועוד. "ב־2022 מותגי אי־קומרס ימנפו תוכניות נאמנות של לקוחות באמצעות חיבור לערכי מותג. קמפיינים אסטרטגיים ומבני תגמולים יאפשרו ללקוחות לתמוך באופן אקטיבי, לקרוא תוכן מוכוון ערכים של המותג ואף לקחת חלק בפעילויות סביבתיות משותפות", אומר מיכאלי.

מוטי קרמונה, מנהל חטיבת Top10.com בחברת נטורל אינטליג'נס, מסביר כי המשיכה של הציבור אל עבר המסכים תלך ותגבר בשנה הקרובה.

"תקופת הקורונה גרמה לשינויים עמוקים באופן שבו אנחנו מתקשרים עם העולם שסביבנו", מסביר קרמונה. "המשך גלי התחלואה, הכניסה והיציאה מסגרים, הווריאנטים שמתגלים ואימוץ מודלים היברידיים בתרבות, בעבודה ובפנאי מובילים את הצרכנים לחפש מענים ופתרונות באינטרנט.

"אנו צופים שהטרנדים הרותחים שאפיינו את תחילת המגיפה, כמו משלוחי מזון, היכרויות אונליין ורכישת ביטוחים מקוונים ימשיכו לצבור תאוצה גם בשנת 2022, לצד היחלשות של מגמות צרכניות אחרות, בהן צריכת שירותי תרבות ואומנות מקוונים, שחלקם חזרו לפעול באופן פיזי".