"הפנייה למאומתים מתבצעת בעצם לאחר שאנחנו מקבלים את פרטיהם, וכיום כ-85 אחוזים מהם נענים לפנייתה של הבוטית ומשתפים איתה פעולה – ובערך 50 אחוזים מסיימים את החקירה. אלה מספרים מטורפים", הדגיש, "בהתחשב בהתפשטות הרחבה מאוד של האומיקרון בימים אלה, המטרה היא לנסות לעצור את ההתפשטות, ולזהות מוקדים שדורשים התערבות".
"היו פעמים שניסינו להרגיע ולשכנע את הצד השני לשתף פעולה, כי הבנו שהסירוב מגיע מתוך פחד, בעוד שבמקרים אחרים הגענו עד כדי איום בפנייה לרשויות", הוסיפה מרגלית, "בעצם, הבוט שלנו מזהה המצב הנפשי של הבן ומגיב בהתאם. משרד הבריאות השתכנע אחרי שהבין שהבוט יודע לתחקר ולקיים חקירות מלאות, במקום בני אדם, ואחרי מקצה שיפורים עדי הוכנסה לשימוש. כיום, היא מבצעת את מרבית החקירות".
בשבועות האחרונים קשה להתחמק מפוסטים ברשתות החברתיות, הכוללים צילומי מסך של רגעים בהם הנחקר מנסה להתבדח עם עדי, ולנסות לעבוד עליה בדרכים כאלה ואחרות. "באמת יש כאלה שמנסים להתבדח עם הבוט, אבל לצידם יש מי שכותבים לה דברים כמו 'עדי, יותר כיף לדבר איתך מאשר בן אדם. הייתי יכול לשוחח איתך שעות'", הוסיפה, "מן הסתם יש גם כאלה שמקללים אותה, אבל יש מי שמנסים לעבוד עליה ולענות תשובות ציניות כמו לטעון שנדבקו מראש הממשלה, ולנסות ולשלוח אותם להמשך ביצוע החקירה במעון בבלפור".
מרגלית חשפה כי במסגרת עבודת הפיתוח של הבוטית, שולבו בין היתר הרבה מודלים מתחום הכלכלה ההתנהגותית. "יש דרך לשכנע את האנשים לשתף פעולה – למשל לשאול את השאלות באופן מסוים. אנחנו אף פעם לא מתחילים ישר בשאלות הקשות אלא מתחילים בצורה מדורגת וראשית מתעניינים בשלומו של האדם והאם הוא מרגיש סימפטומים כלשהם", אמרה, "אנחנו משלבים גם המון הומור בשיחות וזה בפירוש קונה את האנשים. עדי הבוטית עונה להם לפעמים תשובות כמו 'אתה לא מבין איזה כיף היה לי לשוחח איתך, אתה לא מבין עם מי אני מדברת פה'. זה מייצר אמפתיה של הצד השני. אנחנו משתמשים גם בהדדיות – עדי מציינת שהיא יודעת שזה קשה ומספרת משהו על עצמה, דבר שמעודד את הצד השני להיפתח ולספר".
בסיום השיחה, ורמן ציין כי הבוטית זמינה כיום בארבע שפות – עברית, אנגלית, רוסית וערבית, כאשר ישנה גרסה מיוחדת למגזר החרדי, כאשר סגנון השיחה מותאם לאורח החיים שלהם. "לא תמיד אנחנו מצליחים לקלוע בצורה מדויקת – אבל תמיד מנסים", סיכם".