שבוע החלל הישראלי נותן הזדמנות לעסוק בממד הרחוק ביותר מכדור הארץ, אך אחרים מרגישים קצת קרובים יותר אליו. צוות קטן וטכנולוגי של חיילים וחיילות מפעיל בשלט רחוק את אחד מכלי הריגול היקרים והמתקדמים בצה"ל - שנמצא במרחק של כ-500 ק"מ מחוץ לכדור הארץ.

מפקד מרכז הלווינות והחלל ביחידה 9900 של אגף המודיעין, סא״ל ש׳: ״השבוע אנחנו מציינים את שבוע החלל הישראלי- שבוע אשר מאפשר לנו להדגיש שוב את ההישגים המופלאים של ישראל בחלל, ואת החשיבות של תחום החלל לביטחון המדינה. כמפקד מרכז הלווינות והחלל ביחידה 9900 של אמ״ן, תפקידי לשמור על העליונות של מדינת ישראל בחלל ולספק מודיעין עדכני ורלוונטי בכל מקום שיידרש".

"ישראל היא חלק ממועדון אקסקלוסיבי של מספר מצומצם של מדינות בעלות יכולת חלל עצמאית ומתקדמת. היכולות שאנחנו מפעילים ומפתחים מאפשרות לנו להיות העיניים של המדינה, בכל מקום במזרח התיכון ומעבר לכך, בכל זמן שיידרש. בעקבות פיתוחים טכנולוגיים בשנים האחרונות, ובעקבות צרכים מבצעיים עדכניים, הלוויינים כיום משמשים לצרכים יותר וטקטיים, ולוקחים חלק משמעותי במגוון אירועים ברחבי זירת הלחימה של צה"ל, בשגרה, בחירום ובמב"ם", הוסיף.

מפקד מרכז הלווינות והחלל ביחידה 9900 של אגף המודיעין, סא״ל ש׳ (צילום: דובר צה''ל)
מפקד מרכז הלווינות והחלל ביחידה 9900 של אגף המודיעין, סא״ל ש׳ (צילום: דובר צה''ל)

עוד מסר: "יחידה 9900, שאני גאה להיות חלק ממנה, משמשת בין השאר כסוכנות הלאומית להפעלת יכולות בחלל, אחראית לפיתוח תחנת הקרקע הלוויינית, לפתח יכולות חלל חדשות בצה"ל ולספק מודיעין איכותי מהחלל 24/7 למגוון צרכי הביטחון של צה"ל ומדינת ישראל".

"תחום החלל הוא תחום שונה ומרתק, אשר דורש ידע מקצועי רחב במגוון עולמות תוכן, יכולות הנדסיות מתקדמות והפגנת חשיבה יצירתית וגיבוש פתרונות חדשניים למגוון אתגרים. אנו עומדים במשימה בזכות קבוצה מצויינת של חיילים ומפקדים איכותיים ומקצועיים, אשר עובדים ללא לאות לפתח ולקדם את תחום החלל בצה"ל ובישראל", המשיך. 

"בשנים האחרונות אנו מתפתחים לתחומים חדשים, ומקדמים פתרונות מבוססים טכנולוגיות "החלל החדש" ומערכים של לוויינים קטנים בעלי יכולות מתקדמות וחדשניות. אנו נמשיך בעזרת משרתי ומשרתות היחידה לפתח מענה טכנולוגי חסר תחליף לאתגרים הביטחוניים של המדינה, ולשמר את עליונותה של מדינת ישראל בחלל", סיכם..

מפעילת לווינים ביחידה, סג״ם מ׳, הוסיפה: ״בסוף מפקידים בידיים שלנו, חיילות וחיילים בני 18-21 את הכלים המודיעיניים האסטרטגיים החשובים ביותר של צה״ל. בכל יום אני מתקשרת עם לווין במרחק מאות ק״מ ומקבלת ממנו תמונת מצב עדכנית של המזרח התיכון תוך זמן קצר״.

סג״ם נ׳ מסרה כי ״העבודה במרכז הלווינות והחלל הוכיחה לי שהשמיים הם ממש לא הגבול. אני קמה בכל יום עם תחושת שליחות אדירה למדינה שלי וליחידה״.