קרן פרסול ועמותת SpaceIL השיקו תוכנית משותפת בשם "Parasol Foundation Women in SpaceIL", כאשר מטרתה היא העצמה נשית בחלל. במסגרת התוכנית, שתפעל לקדם השתתפות נשית בתוכניות חלל, יגויסו בוגרות מקצועות הנדסה בתחום החלל, אשר ייקחו חלק בפיתוחה של החללית בראשית2, וכן יחולקו מלגות מחקר לבעלות תארים מתקדמים בתחום החלל.  

על מנת לעודד שינוי מגדרי רחב יותר, תוכנית Parasol Foundation Women in SpaceIL של קרן פרסול ו-SpaceIL , תוביל ביצוע מחקר מקיף, המנתח את הפער המגדרי במחקר והנדסת החלל  בישראל, כאשר ממצאי המחקר ישותפו כדי ליצור שינוי והתקדמות ברמה בינלאומית. הפרויקט מהווה חלק בלתי  נפרד מהתוכנית הרחבה יותר של קרן פרסול ליצירת יוזמות התומכות בקידום נשים לשגשוג והצלחה בתחומי המדע, הטכנולוגיה והבריאות.

מהנדסות וחוקרות המעוניינות לקבל מידע נוסף לגבי קריטריונים והגשת מועמדות מוזמנות לבדוק באתר SpaceIL ובדף התוכנית.

כאמור, קרן פרסול, אשר הייתה בין התורמים למסעה של החללית בראשית1 לירח בראשית שנת 2019, מצרפת גם הפעם את תרומתה למסעה של בראשית2 לירח, המתוכנן לשלהי 2024. תרומה זו מצטרפת לגיוס הנרחב שהכריזה עליו עמותת SpaceIL מוקדם יותר השנה בהיקף של 70 מיליון דולר בהובלת הפילנטרופיים פטריקה דרהי, מוריס קאהן ומרטין מושל. 

תוכניתParasol Foundation Women in SpaceIL  הוקמה מתוך רצון לייצר מורשת של נשים בתחום הנדסת החלל ולעודד את הדור הבא של תלמידות לבחור בקריירה בתוכניות חלל. המשתתפות יצטרפו לרשת של עמיתות ומנטוריות מעוררות השראה מעורבות בהצלחתן.

רות פרסול, קרן פרסול ציינה: "אני נרגשת לשתף פעולה עם SpaceIL ולייצר הזדמנויות לנשים מוכשרות להיות מעורבות ולתרום למאמץ הישראלי והעולמי בתחום החלל. אנו מעניקים מלגות כדי להעצים ולעורר השראה לנשים ולעזור במימוש הפוטנציאל שלהן, ועם התוכנית , אנו שואפים ליצור מורשת לדורות".

שמעון שריד, מנכ"ל SpaceIL, הוסיף כי "אנו שמחים ומברכים על המשך תמיכתה של קרן פרסול בפרוייקט בראשית  והצטרפותה למעגל התורמים של בראשית2. אנו רואים בשילוב נשים בעשייה המדעית בתחום החלל בישראל חשיבות רבה מאד. יצוין כי גם בפרוייקט בראשית1 שולבו מהנדסות במשימה, אשר תרמו רבות לביצועה והצלחתה".