הייטק על רקע מלחמה: כשברקע מגיעים עוד ועוד דיווחים על המלחמה הקשה בין רוסיה לאוקראינה, נמרוד וקס, ממייסדי BigID ומנהל פעילות החברה בארץ, שוחח הבוקר (שני) עם ליאת רון ברדיו צפון 104.5fm על ההתמודדות של עובדי החברה שנמצאים באוקראינה.

"יש לנו קבוצה לא קטנה, כמה עשרות עובדים באוקראינה. המשרדים הם בקייב אבל בשנה האחרונה, בגלל הקורונה, הרבה מאוד מהם עובדים מהבית", וציין: "אנחנו בקשר עם כולם". לדבריו, "חצי מהם כבר מצאו את דרכם למערב אוקראינה, למקומות בטוחים יותר", והוסיף: "חלקם כבר הספיקו לעזוב, וחלקם גם הגיעו לארץ".

עם זאת, הדגיש: "רוב רובם עדיין באוקראינה, בערך 30-20 עדיין נמצאים במקומות שונים באוקראינה. יש לנו סיפורים מאוד מרגשים של שיקוף של מה שרואים בחדשות. חלק הולכים להילחם והם מאוד חרדים לעתיד שלהם".

פליטים מאוקראינה (צילום: רויטרס)
פליטים מאוקראינה (צילום: רויטרס)

לגבי התמודדות ענף ההייטק עם המלחמה, אמר: "אני לא חושב שתהיה פה פגיעה ארוכת טווח. זה כן ידרוש התאמות. עדיין מוקדם לדעת מה יהיה אופי העבודה מול אוקראינה", והוסיף לגבי השפעת המלחמה על העבודה של החברה: "אין שום פגיעה בהתחייבויות שלנו, אולי חלק מהתוכניות ארוכות הטווח יידחו בכמה שבועות. בסופו של דבר, אני מניח או שהאנשים יחזרו לעבוד ברגע שהקרבות ישככו, או שנמצא להם מיקום חלופי. יש לנו תוכניות שמאפשרות לנו לקחת את האנשים ולהעסיק אותם גם באזורים אחרים באירופה".

לקראת סיום השיחה, התייחס וקס לניסיונות אפשריים לגנוב מידע מהחברה, על רקע המלחמה. "אנחנו באמת לוקחים את זה בחשבון ומטפלים בזה. אנחנו מיישמים צעדים מאוד תכליתיים כדי להפחית את האיום הזה", אמר, והדגיש: "זה בפירוש סיכון שאנחנו לוקחים אותו בחשבון".