המחשב הנייד החדש שהשיקה ASUS, ה-ProArt Studiobook pro 16 OLED, הוא לפטופ שבנוי במיוחד עבור מעצבים ומעצבות – לראשונה עם צג OLED 16 אינץ' ברזולוציית K4 ביחס רוחב גובה 16:10, לצד בקר מיוחד בצורת חוגה, שמקל מאוד על עבודת העיצוב. גם אם תג המחיר לא זול במיוחד.

מבחינת מראה ה-ProArt StudioBook pro עשוי מסגסוגת מגנזיום, המקנה לו משטח נוצץ ויפה לעין. למרות המבנה הקשיח והיחסית גדול שלו, הוא די קל ושוקל 2.4 ק"ג בלבד. הפיצ'ר שבולט ישר לעין הוא אותו בקר, שמאוד נוח להפעלה, ומסייע לדייק את השליטה בפונקציות שונות בתוכנות עריכת תמונות ווידאו, בנוסף לשליטה על בהירות המסך או עוצמת הקול של המערכת.

סביר להניח שמי שישקיע במחשב הנייד הזה יבלה שעות ביום בעריכת תמונות וסרטונים ומכלול הרכיבים והפיצ'רים בלפטופ מתחשבים בכך. אם זה מבחינת עיצוב המקלדת המוארת והצמדת החוגה המיוחדת ליד חיישן המגעים, או המסך שמציג רזולוציה מצוינת, בהירות טובה ותאורה אחורית אחידה. מדובר במחשב נייד שמיועד לשעות של בהייה בסרטונים ותמונות.

המקלדת עצמה מאוד נוחה, מגיבה בצורה מהירה ומדויקת והמקשים נוחים להקלדה ובגדלים הנכונים עם צליל הקשה שקט יחסית. לוח המגע, שתומך בתכונות ופיצ'רים עבור מעצבים בתלת ממד, מציע משטח גדול ומגיב בצורה חלקה. הבקר העגול שממוקם לידו מציע אפשרויות עבודה רבות כמו שליטה במברשת הפוטושופ או איזון הצבע או הגוון.

מעבר להיות מצויד באביזרים מיוחדים עבור מעצבים המחשב הנייד הזה גם מצויד בעוצמה, דבר הכרחי כדי שתוכלו להשתמש בתוכנות העריכה התובעניות ביותר. הלפטופ מצויד במעבד 8 ליבות Intel® Core i7-11800H Processor 2.3 GHz ובכרטיס גרפי NVIDIA RTX A5000,  מבחינת זיכרון הלפטופ מצויד ב-64 GB DDR4 RAM, ושני כוונים קשיחים של 2 טרה בייט.

מבחינת יציאות וחיבורים לא יחסר לכם כלום. היציאות, המפוזרות משני צדי המחשב, כוללות: יציאת USB 3.2 Gen 2 Type-C, שתי ציאות USB 3.2 Gen 2 Type A, יציאת HDMI 2.1, יציאת 3.5 מ"מ לאודיו, חיבור אינטרנט ו- Thunderboltשתומך באספקת חשמל וחיבור צג חיצוני. 

מבחינת ביצועים ועוצמה ה-ProArt Studiobook pro 16 OLED יכול לעמוד בכל משימה ולענות על כך צורך של המשתמש, בין אם לעבודה או שימוש ביתי, ללא עיכובים ובצורה חלקה. גם האודיו של המחשב מספק וחיי הסוללה טובים ותומכים בהטענה מהירה. המחיר המומלץ לצרכן: 18,500 שקל.