רועי בן ארי, מנכ"ל חברת Digitwow (דיגיט וואו), סוכנות שיווק דיגיטלי, מסכם יותר מעשור של פעילות. לאחר שהוביל קמפיינים וניהל אסטרטגיות פרסום בסך מצטבר של מיליוני שקלים לעסקים ומותגים, הוא חושף את שולחן העבודה שלו ואת השיטות המובילות לקידום ושיווק עסקים ברשת בעידן של היום.
מסיבה זו אנחנו תמיד חותרים לקשרים ארוכי טווח עם הלקוח. השאיפה שלנו היא לייצר החזר השקעה של פי 5 ומעלה ממה שהלקוח הוציא, וזה יכול לקרות רק באמצעות שיתוף הפעולה שלו. המטרה שלנו היא לרוץ יחד למרחקים ארוכים כשההצלחה שלנו מתבססת על ההצלחה של הלקוח, ולא על סיסמאות וסלוגנים ריקים מתוכן – כשאנחנו אומרים שההצלחה של הלקוח היא ההצלחה שלנו, אנחנו באמת מתכוונים לזה".
למרות שהמשתמשים קונים דרך הרשתות החברתיות, הם עדיין מחפשים שירותים בגוגל, ולכן עסק שמספק שירות ללקוח זקוק לפרסום ממומן וקידום אורגני. כאשר מדובר באתרי איקומרס, הרשתות החברתיות מקבלות משקל גבוה יותר, בעיקר בתחומים ספציפיים כמו תחומי הביוטי והאופנה לדוגמה. במקרה כזה לדוגמה, גוגל יכולה להיות אפיק נהדר שיתרום למקסום ההצלחה, אך מאמצי השיווק לא יתמקדו שם.
פרט לכך, סוגי קהלים שונים, ולשם כך אני זקוק לכמה חזיתות, שמהן אני יכול להגיע אל המשתמשים. כשאנו פונים לקהלים שמוכנים לבצע רכישה, המטרה היא לגרום להם לעשות זאת בהשקעה מינימלית. לעומת זאת, כשמדובר בקהלים שטרם נחשפו למותג או שעדיין לא מוכנים לבצע רכישה, נדרש להשקיע בבניית אמון, שכנוע ומתן מידע נוסף. אופן הפעולה הוא שונה, וגם אפיקי השיווק בהם מתמקדים עשויים להשתנות בהתאם".
הקורסים מתאימים לאנשים שרוצים לבצע הסבת מקצוע, למי שרוצים להעשיר את הידע שלהם בתחום השיווק בדיגיטל או לבעלי עסקים שרוצים לשווק את העסק שלהם בעצמם או ללמוד איך מתנהלים הקמפיינים שלהם מנקודת מבט של מקצוען.
מי שרוצה להתמקצע יכול להמשיך לקורס שיווק דיגיטלי מורחב, שבו לומדים לשווק בלינקדאין, טאבולה ואאוטבריין, מה שמאפשר לתת מעטפת 360 של שיווק דיגיטלי".
אאוטבריין וטאבולה נחשבות לפלטפורמות מאוד עוצמתיות אם יודעים לשלב אותם במסעות הפרסום כחלק מאסטרטגיה לשיווק דיגיטלי. פרט לחשיפה הנרחבת הן חיוניות, מכיוון שהן מסוגלות לחולל פלאים בכל מה שקשור לייצור לידים. מומלץ לפרסם בהן תוכן איכותי ובעל ערך, כזה שלא נראה אצל המתחרים ומבדל את המותג.
כדי לעשות קידום אתרים אורגני יעיל שמתעלה על המתחרים מומלץ לבדוק איפה הם לא טובים מספיק, ומשם לתקוף. כדאי לבדוק את זמני טעינת האתר, פרופיל הקישורים וכדומה. עם זאת, לא לשכוח – חוויית המשתמש היא הפרמטר הכי משמעותי וחיוני לקידום מוצלח ופרמטרים טכניים חשובים באותה מידה – קוד נקי, כתובות URL בריאות, תגי מטא וכדומה.
השיווק בלינקדאין מתאים במיוחד לעסקים שמשווקים B2B, ויעיל להשמת וגיוס עובדים. היכולת של המשווק לצייר את הקהל הרלוונטי עבורו יכולה לשפר באופן מדהים את מאמצי השיווק.
לעסקים קטנים הייתי ממליץ לבוא לאקדמיה ולהתנסות בשיווק הדיגיטלי של העסק שלהם בעצמם. זה יחסוך להם הרבה מאוד כסף שהם עשויים לשלם לאיש מקצוע או סוכנות לשיווק דיגיטלי, אך יתרה מכך, יעזור להם להבין את תהליכי השיווק כאשר יבחרו לגדול עם חברת פרסום דיגיטלי.
בעיקר מאז הקורונה אנחנו מבינים ששיווק דיגיטלי אינו בגדר המלצה אלא חובה, זה צינור החיים של העסקים, והקיום אונליין הכרחי מכיוון שהוא זה שמשאיר את העסקים במשחק. מסיבה זו הכי חשוב להבין מה זה שיווק דיגיטלי ובמה זה כרוך. זה לא משהו שלומדים מקריאת ספרים או תוכניות טלוויזיה, אלא מניסיון ועבודה קשה של שנים, ועדיף להתנסות עוד לפני שפונים לאנשי מקצוע או חברה לשיווק דיגיטלי. אם אתם בעלי עסקים שקוראים כתבה זו עם אש בעיניים שרוצים להגדיל את הפעילות העסקית שלכם ולהגדיל את מעגל הלקוחות באופן קבוע, בכל חודש, פנו אלינו ונדאג להביא אתכם ליעדים שלא חלמתם בליווי אישי.