חברות Essence, שרן רפואה עד הבית ושירותי בריאות כללית יצאו בפיילוט ייחודי לניטור מצבם הרפואי של חולים באמצעות טכנולוגיה פורצת דרך, VitalOn, לניטור מטופלים מרחוק והפחתת העומסים בבתי החולים. במהלך הפיילוט טופלו עשרות מטופלים באשפוז בית באמצעות המערכת, המותאמת באופן אישי למצב החולה. "בתוך זמן קצר מתחילת הפיילוט ראינו תוצאות ברורות, כשהמערכת זיהתה מטופל עם סטורציה ברמת ירידה שמסכנת חיים, ולמקום הוזעק צוות רפואי עם בלון חמצן", נמסר.

טכנולוגיית VitalOn של חברת Essence היא פלטפורמה לניטור מטופלים מרחוק, המיועדת לשרת את אוכלוסיית הגיל השלישי ואנשים הסובלים ממחלות כרוניות, וזאת בתפעול פשוט וידידותי למשתמש. מדובר בשילוב של טכנולוגיות רפואה מקוונת המחוברות יחדיו בצורה מאובטחת לרשת הסלולרית, ומנטרות מסביב לשעון מגוון רחב של מדדים ומצבים כרוניים כגון סוכרת, לחץ דם ואי־ספיקת לב.

ברק כץ, מנכ"ל Essence SmartCare מקבוצת Essence, מסר: "הפיילוט המוצלח מדגיש את מחויבותנו לשיפור שירותי הרפואה הניתנים בבית המטופל ולסיוע למערכת הבריאות בשעה קריטית של פנדמיה עולמית". ד"ר חיים אמיר, מייסד ומנכ"ל קבוצת Essence הישראלית:"חברת Essence SmartCare מובילה עולמית במהפכת האשפוז הביתי וניטור מטופלים כרוניים בביתם. המערכת החדשנית תקל משמעותית על העומס של הצוותים הרפואיים במחלקות, ותוודא כי אף חולה לא נותר מאחור".

ד”ר איב ביטון, מייסד והמנהל הרפואי בחברת שרן רפואה עד הבית, הוסיף: הניטור אפשר לנו לאשפז חולי קורונה במצבים בינוניים ואף קשים, לוסייע ולהביא להחלמתם, וכל זאת בנוחות, בבטיחות, ובסביבה הביתית שלהם”. דורון נצר, ראש אגף רפואה בחטיבת הקהילה בשירותי בריאות כללית, סיכם: "העתיד כבר כאן: ביקור וירטואלי בבית המטופל ממוקד רפואי העוקב אחר המטופל 24 שעות ביממה, בשילוב של ביקור פרונטלי יזום בהתאם למצבו הרפואי של המטופל".