תוכנית "ביוטק: הדור הבא" היא פרויקט חברתי יוצא דופן, שבמסגרתו בני נוער ישראלים, יהודים וערבים כאחד, עם וללא מוגבלויות, מפתחים יחד סטארטאפים העוסקים בעולמות הנגישות והביוטק.

אלעד לוי, חניך בתוכנית בן 12 מאשקלון, שנמצא על הרצף האוטיסטי, מספר: "הפרויקט נותן לי את התחושה שיש לי כישרון ליצירת רעיונות טובים, ועכשיו אני רק רוצה לממש את הכישרון הזה וליצור עוד ועוד רעיונות".

עידו גולדווסר, בן 13 מכפר הרי"ף, מוסיף: "בכל מפגש של הפרויקט אני נחשף לרעיונות יצירתיים ולצורות חשיבה אחרות. אני לומד גם מחבריי לקבוצת העבודה וגם מהמנטורים שמלווים אותנו המון, ורוכש כלים חדשים וחשובים".

במסגרת התוכנית, שאותה מפעילות עמותת יוניסטרים יחד עם חברת טבע ועמותת נגישות ישראל, כ־150 בני נוער בגילי 12־18 מכל רחבי הארץ נפגשים אחת לשבוע במטרה להקים סטארטאפים, החל משלב הרעיון ועד לשלב פיתוח המודל. הנערים רוכשים את הידע והכלים להצלחה ולהשתלבות בעמדות בכירות בעולם העסקים והיזמות, בדגש על עולמות הרפואה והנגישות, כשהתהליך מלווה על ידי אנשי עסקים בכירים מתחומים שונים, עובדי חברת טבע, מתנדבי עמותת נגישות ישראל וכן חברי הקהילה העסקית של עמותת יוניסטרים.

"בתוכנית משתתפים בני נוער ממגוון רחב של רקעים, מתוך הבנה כי הגיוון האנושי מעלה את רמת היצירתיות והפרודוקטיביות, וכדי להעניק הזדמנות שווה, ידע ומיומנויות מעולם התעסוקה החדש למגוון רחב של אוכלוסיות", אומרת יפעת בכור, מנכ"לית עמותת יוניסטרים, ומוסיפה: "אנחנו דוגלים במתן שוויון הזדמנויות לכל בני הנוער, והתוכנית לוקחת את הרעיון הזה צעד אחד קדימה". ב־14 במרץ יתקיים אירוע סיום מחזור של הפרויקט, שבו ייבחר המבטיח מבין שבעה מיזמים, שיזכה במימון וליווי מקצועי.

ד"ר ערן הררי הוא סגן נשיא בכיר בחברת טבע, השותפה למיזם, וראש המו"פ הייחודי הגלובלי בחברה. הררי מספר: "אנו נרגשים לקחת חלק זו השנה השנייה בתוכנית הייחודית, המעשירה ומלבה את יצר החדשנות והיזמות בקרב בני נוער מבטיחים, ממגוון אוכלוסיות ומגזרים. בבניית תוכנית יזמי ביוטק השנה, שמנו לנו למטרה גם לקדם את נושא ההכללה והגיוון בקרב בני נוער – נושא בעל חשיבות חברתית עליונה, שאנחנו פועלים לאורו כחברה בכל השווקים שלנו בעולם. כמדען ישראלי אני גאה לקחת חלק בפרויקט אשר פוקח את עיני הנוער המצוין שלנו לעולמות של ביוטק, פארמה וחברות הזנק, תוך קידום חברה ישראלית שוויונית, מגוונת ומכילה יותר".