לקראת יום המים הבינלאומי המצוין היום (שלישי) קבוצת ארד משיקה אפליקציה ייחודית - Read Your Meter, שתסייע לצרכני המים לעקוב בקלות אחר צריכת המים הביתית ולקבל התראות על צריכה חריגה של מים או נזילות. מדובר באפליקציה חינמית לצריכה חכמה של מים המאפשרת לצרכן לבדוק בכל רגע נתון את קריאת מד המים. האפליקציה מתריעה על נזילה או צריכת מים חריגה בזמן אמת, גם אם מדובר בנזילה קטנה ביותר.

שימוש נוסף באפליקציה הוא בזמן חופשה או שהות ארוכה מחוץ לבית, ובה יכול הצרכן לעקוב אחר המתרחש בצנרת הביתית, כך שאם תתקבל התראה על דליפה, הוא יוכל לטפל בתקלה מיד. האפליקציה מאפשרת גם מעקב והשוואה אחר צריכת המים של הצרכן באופן יומי, שבועי, חודשי ושנתי.

נוסף על כך, פרסמה קבוצת ארד דוח החושף את נתוני צריכת המים של הציבור בישראל לשנת 2021. מהדוח עולה כי הזמן המוערך לתיקון נזילה בבית פרטי הוא 45 יום מרגע תחילת הנזילה ועד תיקון הנזילה בפועל. מרבית הצרכנים המשתמשים באפליקציה לחיסכון במים מתקנים את הנזילה תוך שלושה ימים או פחות.

בשנת 2021 נשלחו ממערכת הקריאה מרחוק של קבוצת ארד מעל 735 אלף הודעות לצרכני המים בגין התראה על נזילות - התראות שהביאו לחיסכון של כ־50 מיליון שקל לצרכנים.