לקח לי קצת זמן להעלות את הביקורת של משחק ההיאבקות החדש מבית K SPORTS2, WWE2K22, וזה כי רציתי להיות בטוח לפני שאני אענה לעצמי על השאלה, האם המשחק הזה הוא הפיצוי שהיה מגיע לנו אחרי האסון שנקרא WWE2K20, לא לגמרי אבל בהחלט צעד בכיוון הנכון.

הסדרה השנה עברה מתיחת פנים רצינית בכל הנוגע למשחקיות, לגרפיקה והנחת יסודות לתוספות משמעותיות בהמשך למודים החדשים שהצטרפו – ואין ספק שאני נהנה מכל רגע. אבל, עם זאת יש הרבה תחומים במשחק שצריכים שיפור – חלק עוד באמצעות עדכון לגרסה הנוכחית וכמובן חלק נוכל לקבל רק בשנה הבאה.

נתחיל מהיסודות. המפתחים של WWE2K22, משחק הסימולציה המדמה את עולם ההאבקות (סליחה, ספורט בידורי) של ה-WWE, לקחו שנתיים כדי לעבוד על המשחק הנוכחי, זאת לאחר הביקורות הקשות שקיבל קודמו בסדרה, שהיה בעיקר חגיגה של באגים וקריסות.

שני השינויים המשמעותיים שנעשו השנה זה שדרוג גרפי משמעותי למודלים של המתאבקים, התאורה בזירה והפרזנטציה, שהיא לא פחות ממהממת. אני פשוט לא מצליח להפסיק להסתכל על הכניסות של המתאבקים והמתאבקות, הריאליזם כובש והמצלמה מדמה בצורה יוצאת מן הכלל את המקור הטלוויזיוני, מה שבאמת מכניס אותך לאווירת הקרב. המתאבקים נראים כל כך אמיתיים בחלק מהמקרים, שקל להתבלבל בינם לבין המקור, באמת עבודה יוצאת מן הכלל. גם המתאבק או המתאבקת שתכינו בדמותכם, או בדמות מי שתרצו, נראה מאוד ריאליסטי, עם שיפורים משמעותיים למבנה הגוף, פיזיקה של תנועת השיער והבעות פנים.

החלק השני שעבר שינו משמעותי הוא צורת הלחימה והדרך שבה אנו שולטים בדמויות, שיא חדשה לגמרי מהשנים שקדמו ולטעמי הרבה יותר טובה וזורמת. לקח קצת זמן להתרגל לזה שאין כפתור אחד להגנה, ויש סוג של משחק אבן נייר ומספריים כדי להחליט איזה מקש עוצר את ההתקפה של היריב, אבל זה גורם להרבה יותר זרימה בקרבות ומהר מאוד אתם כבר תעבדו על אוטומט. בכלל ההתנהלות של הדמויות, המהירות של הקרב וההתאוששות, לצד האנימציות החדשות, נותן למשחק תחושה של ארקייד לעומת סימולציה. לא כולם יאהבו, אבל בעיניי זה שינוי מרענן. אני מצאתי שאני מפסיד יותר קרבות משנים קודמות, שזה כיף ומאתגר, והקרב השנתי שלי ברסלמניה בין סטון קולד סטיב אוסטין ודה רוק נתן לי כמה רגעים אפיים השנה, בזכות הקצב החדש.

מבחינת מודים שונים של משחק יש תוספות ויש אחזורים של מודים ישנים, כמה מהם עובדים מצוין וכמה חייבים שדרוג ומהר. נתחיל בטוב. MY RISE, שזה מוד הקריירה הישן בשם חדש, זכה לתשומת לב רבה מהמפתחים וזה ניכר. השנה יש סיפורי עלילה שונים לדמות הגבר והאישה שאתם יוצרים, והסיפורים גם משתנים אם אתם משחקים כבחור או בחורה טובים או רעים. אני כבר שבועיים במשחק, עדיין לא סיימתי את MY RISE והמון זמן לא נהניתי ככה ממוד קריירה של משחקי ההאבקות. הסיפורים עצמם טובים, משעשעים, מאתגרים וכיף לשחק אותם.  

מוד ישן נוסף, אבל ממש ישן, שלא ראינו מאז משחקי ההאבקות הישנים של ה-PS2, הוא GM MODE. המוד מאפשר לכם להקים את התוכנית שלכם, לבחור את המתאבקים והמתאבקות באמצעות דראפט, לבחור את הקרבות, את התנאים ולהתחרות נגד התוכנית היריבה. ניתן לשחק נגד המחשב או נגד שחקן אחר שנמצא אתכם בבית (לא אונליין). חיכינו לחזרה של GM MODE כל כך הרבה זמן שאי אפשר שלא להתאכזב ממה שקיבלנו. המגבלות ששמו בו קשות מדי, ניתן לבחור רק אליפות יחידים לגברים ונשים, אין אליפות זוגות וכל וריאציות הקרבות (כלוב, אקסטרים וכדומה) ניתנים לבחירה רק לקרבות אחד על אחד או שניים על שניים, מאוד מוגבל וחבל. גם הצורה שבה הניקוד ניתן על הקרבות לא כל כך ברורה ויש מה לשפר. אחרי שנה (בעולם המשחק) שהייתי GM די התייאשתי מלחזור לזה, בתקווה שיהיו יותר אפשרויות בשנה הבאה.

מוד נוסף שחוזר השנה הוא UNIVERSE MODE שנותן לכם חופש מוחלט ליצור כמה תוכניות שתרצו, ללא שום הגבלות, עם איזה מתאבקים שתרצו, איזה קרבות וכדומה. אין שום שינוי משמעותי במוד מעבר לאופציה לבחור להתמקד בדמות שאתם רוצים לשחק איתה, שזה נחמד. כן שמתי לב שיש יותר קטעי מעבר וסרטונים שמקדמים יריבויות בתוך עולם המשחק, אבל מעבר לזה לא נעשה בו שום שינוי משמעותי, אך עדיין זה מוד מספיק מהנה לבלו בו את רוב הזמן של המשחק.

פיצ'ר חדש שקיבלנו השנה זה MY FACTION, שזו הגרסה של WWE2K22 לקבוצה שלי של משחק ה-NBA של K2. במשחק אתם פותחים קלפים, זוכים במתאבקים ויכולים לשדרג אותם באמצעות השלמת יעדים וניצחון בקרבות. הבעיה העיקרית פה זה היעדר האפשרות לשחק אונליין, כך שאין הרבה מוטיבציה לחזור אליו ולהשיג את הקלפים (שחקנים) הכי טובים, כי אתם רק תשחקו נגד המחשב, וזה פחות מאתגר וכיף. המוד הזה חייב להיות מחובר לאונליין וכמה שיותר מהר.

השנה אנחנו גם מקבלים SHOWCASE חדש, שזה סדרה של קרבות היסטוריים, כאשר השנה זה מתמקד בריי מסטריו, שגם מככב על עטיפת המשחק. מאוד קצר אבל מהנה, בעיקר למעריצים של מסטריו שעוד זוכרים כמה מהקרבות היותר משמעותיים שלו. אבל לא אשחק בזה יותר מפעם אחת.

לסיכום, WWE2K22 אכן מביא משב רוח רענן אחרי שנים שהסדרה הייתה תקועה, אבל יש לא מעט דברים שצריך לסדר, עדיף עוד השנה באמצעות עדכון גרסאות. עם זאת, הגרפיקה הנהדרת, היעדר הבאגים והקריסות, והמשחקיות הכיפית בטירוף, כן נותנת תקווה לעתיד.  עותק המשחק התקבל על ידי עדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של המשחק  בישראל.