הסוף לפאדיחות? הרשת החברתית טוויטר היא כר פורה לוויכוחים סוחפים, התבטאויות פוליטיות נוקבות, הומור אינטרנטי בלתי מתפשר והרבה פעמים גם לפליטות פה מביכות והשתלחויות בלתי מכוונות כלפי אנשים שנופלים בלשונם, ולו בפסיק הקטן ביותר.

לשם כך, לאורך שנים ביקשו המשתמשים ברשת החברתית מהמפתחים שלה להוסיף מאפיין קטן שיוכל לצמצם את כמויות הנזק הגדולות שנגרמות לאנשים, לעיתים שניות ספורות אחרי ששחררו לאוויר ציוץ גרוע בטעות - כפתור "עריכה". עם זאת, בטוויטר בחרו להישאר על הגדר, ולתת לאנשים לריב אחד עם השני במשך יותר מעשור.

כידוע, בכל הרשתות החברתיות הונהגה מההתחלה מדיניות העריכה, כך בפייסבוק למשל ובאינסטגרם. רק בטוויטר לא, והצייצנים נאלצו למחוק בכל פעם ציוצים שלא מסתדרים עם מה שרצו לכתוב תחילה, ולפרסמם בשנית (אם בכלל). 

טוויטר (צילום: רויטרס)
טוויטר (צילום: רויטרס)

בימים אלו, כך על פי טוויטר, עובדים על הכנסת כפתור העריכה לציוצים, והוא צפוי להיכנס לשימוש בחודשים הקרובים, דבר שצפוי להקל מאוד על שועי הרשת, ולמזער כמויות גדולות של ארס אינטרנטי. 

עם זאת, בטוויטר מנסים לפתור בעיה שכפתור העריכה צפוי לעורר, במידה וינצלו אותו לרעה. סמנכ"ל הצרכנות של טוויטר, ג'יי סאליבן, צייץ והסביר: "בלי הגבלות כמו תיחום זמן ושקיפות לגבי מה שנערך, כלי העריכה יכול להיות משומש לרעה כדי לשנות את השיח הציבורי. שמירה על יושרתו של השיח הציבורי היא בעדיפות עליונה עבורנו כשאנחנו ניגשים לעבוד על הכלי הזה".

בכך, טוויטר רומזת כי היא לא תאפשר לכל אחד לערוך את הציוץ השגוי שלו בלי שיראה לכולם איך הוא ערך אותו ומתי, ובכך לשמור על שקיפות, בייחוד אם מדובר בפוליטיקאים שיבחרו לצייץ דבר מה, וברגע שהציבור לא יאהב את מה ששמע, יגרור עריכה נדיבה לכיוון הדעה הפופולרית.