איש העסקים אלפרד אקירוב לא מרים ידיים, ועוד בטרם התקבלה החלטת המפקח על הביטוח באוצר לגבי בקשתו לקבלת רישיון לרכישת השליטה בכלל ביטוח הוא מבקש לצרף לדירקטוריון את דוד גרנות ואהרון פוגל. במכתב שנשלח באמצעות חברת אלרוב נדל"ן ומלונאות לצורך העניין דורש אקירוב לכנס אסיפה כללית מיוחדת של בעלי המניות בכלל אחזקות כדי שתאשר את צירופם. אקירוב מחזיק ב־15% ממניות כלל אחזקות והוא מבקש לממש את זכותו לשמור על האינטרסים שלו.

כשירותם המקצועית של השניים אינה מוטלת בספק. גרנות שימש כמנכ"ל בנק דיסקונט, הבנק הבינלאומי ובנק אגוד, וכדירקטור בחברות מובילות במשק, בהן בזק ואלרוב. פוגל כיהן בעבר כמנכ"ל משרד האוצר ושימש בתפקידים בכירים בקבוצת בנק לאומי, במגדל (שם היה יו"ר הדירקטוריון) ובאיילון ביטוח. במכתב של אקירוב מפורטים כישוריהם של המועמדים ופוטנציאל ניגודי האינטרסים שלהם.

הדרישה למינוי חברי הדירקטוריון באה נוסף לבדיקה הנערכת באוצר לבקשה של אקירוב לרכישת כלל ביטוח. הבדיקה כוללת בין השאר את המבנה המשפטי של העסקה ושל דרישות ההון. בתפקיד יו"ר דירקטוריון כלל אחזקות ביטוח משמש חיים סאמט, שלפי הערכות אקירוב אינו מעוניין בהחלפתו בשלב זה. החברה, המנוהלת על ידי יורם נוה, הציגה בשנת 2021 רווחי שיא בגובה של 1.4 מיליארד שקל.