חברת הסטארט-אפ סנולה (Sanolla) מנשר, המספקת פתרונות דיאגנוסטיקה מבוססים בינה מלאכותית לרפואה ראשונית, הודיעה שה-FDA בארה"ב נתן אישור 510(k) לשימוש קליני ב-VoqX™, הסטטוסקופ החכם הראשון בעולם המזהה צלילי אינפרה סאונד – גלי קול שהאוזן האנושית אינה מסוגלת לשמוע. אישור ה-FDA ניתן אחרי שהחברה קיבלה גם אישור אמ"ר של משרד הבריאות בישראל. האישורים הללו מאפשרים התחלת מכירות של VoqX™ לשימוש קליני בארה"ב ובישראל כשיעד החברה הוא להחליף את כל הסטטוסקופים המבוססים על טכנולוגיה מיושנת בסטטוסקופים החכמים החדשים. 

הסטטוסקופ של סנולה מוכן ליישום אלגוריתמים של בינה מלאכותית, אותם פיתחה סנולה, שיספקו יכולת חסרת תקדים לסווג מחלות לב-ריאה לרבות מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD), דלקת ריאות, אסתמה ומחלות לב. המוצר אף פותח פתח לאבחון מחלות לב-ריאה שלא ניתן היה, עד היום, לאבחן אותם באמצעות האזנה. החברה הגישה 20 בקשות לפטנטים ש-8 מהן כבר אושרו. 

הטכנולוגיה החדשנית של סנולה, המכונה "צלילי החיים" קולטת גלי קול בתדרים נמוכים (3-40Hz), הידועים כאינפרה סאונד. גלי קול אלה אינם נקלטים על ידי האוזן האנושית אך טמון בהם מידע קליני רב שעד עכשיו לא היה נגיש לקהילייה הרפואית. 

טכנולוגיית עיבוד האותות החכמה של VoqX™ מבצעת אופטימיזציה של קולות הגוף לאוזן האנושית ויחד עם טכנולוגיה דינמית לביטול רעשים היא מספקת חוויית האזנה יוצאת דופן. סנולה פיתחה אלגוריתמים של בינה מלאכותית (AI) לסיווג מחלות שיעבדו באופן מלא את המידע הטמון בצלילי אינפרה סאונד. האלגוריתמים הללו ישולבו ב- VoqX™ לאחר שיקבלו אישור רגולטורי. 

בנוסף ל-VoqX™, סנולה פיתחה את PyXy™, מכשיר ניטור ביתי למעקב אחר מחלות כרוניות ולזיהוי מוקדם של החמרה של מחלות לב וריאה. 

"אישור ה-FDA הוא נקודת ציון חשובה ל-Sanolla. ה- VoqX™, שנעשה בו שימוש רחב היקף במחקרים בארה"ב, אירופה וישראל, זמין באופן מיידי לשימוש קליני", מסר ד"ר דורון אדלר, מנכ"ל ומייסד משותף Sanolla. "המפיצים שלנו המתינו לרגע הזה כדי להתחיל מכירות בארה"ב ובמדינות נוספות".

ד"ר מיכאל וסרמן, רופא בעל שם בתחום הטיפול הגריאטרי וחבר בוועדה מייעצת לשלטון הפדרלי: " VoqX™ הוא כלי אבחון מצוין למחלות לב וריאה לרבות בעיות בשסתומים. האופטימיזציה הקולית שלו והביטול הדינמי של רעשים הופכים אותו למכשיר חיוני עבור רופאים בכל סביבה והוא צפוי לשפר את יכולת הזיהוי המוקדם של מחלות לב וריאה על ידי רופאי משפחה וברפואה ראשונית".   

סנולה נוסדה בשנת 2016 על ידי ד"ר דורון אדלר (המנכ"ל) ועל ידי דוד לינהרד (COO). עד היום החברה גייסה 16 מיליון דולר: מהמייסדים, ממשקיעים פרטיים, מקרן NextLeap Ventures,  מתוכנית Horizon 2020 של האיחוד האירופי ומרשות החדשנות. החברה מתעתדת לצאת בחודשים הקרובים לסבב גיוס A על מנת להאיץ את מאמצי השיווק, המכירות, הרגולציה, והמשך הפיתוח.