במסגרת האקתון הקיימות הבינלאומי Hack The Normal Europe 2022, שיתקיים ב־13־15 במאי, החליט Beko, מותג מכשירי החשמל לבית, בשיתוף עם TNW, חברה המתמחה באירועי טכנולוגיה עטורי פרסים, לבחון מקרוב את התחומים החשובים ביותר לחדשנות בת־קיימא של בית חכם.

שתי החברות יעשו זאת בהאקתון שיזמו ויעסוק בעיצוב הבית העתידי הידידותי לסביבה, כששלושה נושאים יעמדו במרכזו. הראשון: כיצד ניתן לעודד צרכנות מודעת וליצור כלכלה מעגלית סביב משק הבית תוך הבאת פתרונות לצריכה אחראית, תיקון, שימוש חוזר ומחזור של מוצרים. הנושא השני הוא כיצד למנוע בזבוז מים וזיהום על ידי תכנון מחדש של צריכת המים בבית. הנושא השלישי הוא השלכות שינויי האקלים ומזעור טביעת הרגל הפחמנית האישית על ידי הפחתת צריכת האנרגיה הביתית.

בהאקתון ישתתפו יותר מ־500 אנשים בעלי דעות דומות, שרוצים ליצור השפעה חיובית על כדור הארץ. יותר מ־200 מנטורים ומאמנים ידריכו את המשתתפים וילוו אותם משלב הרעיון ועד לביצוע. במהלך ההאקתון המשתתפים יזכו לתמיכה מלאה, מאיתור בעיות ועד הצגת הפתרונות למשקיעים.

"היעד ברור", אומרים מומחים לקיימות בחברת Beko, "שמירה על התחממות הטמפרטורות העולמיות מתחת ל־1.5 מעלות צלזיוס. עלינו ליצור הזדמנויות, כך שכוכב הלכת שלנו יישאר בריא מספיק כדי לחיות בו, ולהגשים יעד זה. ולהשגת יעד זה כל מאמץ יומיומי אינדיבידואלי נחשב: משינוי הרגלים ועד לצריכה אחראית במשק הבית.

"התחממות של שתי מעלות צלזיוס משמע מחסור במים ובמזון, לצד אירועים קטסטרופליים בלתי הפיכים שעלולים להתרחש עלינו. משמעות הדבר היא הגירה המונית של עמים מאזורי החוף, בעוד חלקים נרחבים מכדור הארץ הופכים לבלתי ראויים למגורים.

"אבל בואו נמשיך את האווירה הטובה, כי אנחנו עדיין יכולים ליצור עתיד טוב יותר לאנושות ולכוכב הלכת שלנו, כפי שדמיינו לפני 30 שנה. למרבה המזל, האנושות בורכה באנשים וחברות שנותנים את חלקם למען עתיד טוב יותר. יזמים בעלי חזון לעתיד ממציאים גאדג'טים שייטיבו עם כדור הארץ". הצוותים הזוכים יתחרו על פרסים בסך 50 אלף יורו, המיועדים לפיתוח הרעיונות.